خبر خوش برای متقاضیان مسکن مهر شهرجدید هشتگرد

مدیر هماهنگی واحدهای مسکن مهر شهرجدید هشتگرد استان البرز از متقاضیان مسکن مهر در این شهر درخواست کرد برای دریافت دفترچه اقساط وام مسکن از طریق اینترنت اقدام کنند.
تصویر خبر خوش برای متقاضیان مسکن مهر شهرجدید هشتگرد

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، علی مزینانی مدیر هماهنگی واحدهای مسکن مهر شهرجدید هشتگرد استان البرز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تشریح مشکلات عدم اقدام برخی متقاضیان برای دریافت دفترچه اقساط واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد گفت: متقاضیان واحدهایی که از ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند، باید هر چه سریع تر با مراجعه به سامانه www.emehr.ntdc.ir مدارک خود را بارگذاری کنند.

وی افزود: در صورت عدم اقدام متقاضیان، مشمول جرایم خاصی همچون سود دوران مشارکت، افزایش کارمزد بانک از چهاردرصد به ۱۸ درصد، کوتاه شدن طول دوران اقساط و به تبع آن افزایش قسط، خواهند شد.

مدیرهماهنگی واحدهای مسکن مهر شهرجدید هشتگرد استان البرز گفت: عده‌ای از متقاضیان که کارت قسط دریافت کرده‌اند اما از تحویل واحد خود سرباز می زنند نیز در صورت عدم تحویل واحد طبق مصوبه شورای مسکن هزینه نگهداری به آنها تعلق خواهد گرفت و مشمول اخذ مالیات از خانه‌های خالی خواهند شد.

مزینانی افزود: با توجه به اینکه پیمانکار پروژه ها را تکمیل و تحویل داده، درصورت بروز هرگونه مشکل در ساختمان، مسوولیت آن به عهده متقاضی خواهد بود.

وی گفت: یکی از امتیازات دریافت کارت قسط، در حال حاضر و باتوجه به هماهنگی به عمل آمده با بانک مسکن، ارائه سفته با ظهرنویسی یکی از اقوام درجه یک بوده و نیاز به معرفی ضامن کارمند با نامه کسر از حقوق نیست.

مدیر هماهنگی واحد مسکن مهر شهرجدید هشتگرد خطاب به خریداران مسکن مهر که کارت قسط تسهیلات دریافت کرده‌اند گفت: لازم است این گروه از تسهیلات‌گیرندگان از بانک مسکن، نسبت به بازپرداخت به موقع تسهیلات دریافت شده و واریز به موقع اقساط خود اقدام کنند تا بانک مسکن بتواند از محل بازگشت منابع تسهیلاتی مسکن مهر به خانه‌دار شدن سایر متقاضیان تسهیلات مسکن کمک کنند.

مدیر هماهنگی واحد مسکن مهر شهرجدید هشتگرد در پایان از همکاری برخی خریداران مسکن مهر در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافت شده برای واحدهایی که فروش اقساطی شده‌اند تقدیر کرد و گفت: اگر چه در حوزه تسهیلات مسکن مهر نیز بانک مسکن با موضوع مطالبات معوق مواجه است اما بخش قابل توجهی از خریداران مسکن مهر اقساط خود را به موقع پرداخت می‌کنند که قابل تقدیر است.

ساخت حدود ۵۰ هزار واحد مسکن مهر از اواخر دهه ۸۰ در شهرجدید هشتگرد آغاز شد که ۱۵ هزار واحدآنها به صورت خودمالکی و ۳۵ هزار واحد دیگر توسط شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در دست ساخت قرار گرفت .

اکنون تمام این واحدها به استثنای حدود ۶۰۰ واحد آنها تکمیل شده و بخشی از آنها در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

حدود ۶۰۰ واحد باقیمانده نیز در مرحله پایانی ساخت قرار دارند و در آینده نزدیک تکمیل می شوند.

شهرجدید هشتگرد در زمان حاضر حدود ۸۵ هزار نفر سکنه دارد که پیش بینی می شود با واگذاری کل مسکن مهر و حدود ۲۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن جمعیت این شهر از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رود.

منبع: ایرنا

336240