سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک خبرداد:

بی خطر سازی و جمع آوری 3800 کلیوگرم زباله بیمارستانی به صورت روزانه

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از رُفت و روب روزانه هفت میلیون و 376 هزار متر مربع از معابر شهری خبر داد.

تصویر بی خطر سازی و جمع آوری 3800 کلیوگرم زباله بیمارستانی به صورت روزانه

به گزارش سایت خبری پرسون مرکزی، مهدی فدوی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با اشاره به اینکه رفت و روب معابر به صورت شبانه روزی درحال انجام است، گفت: در حال حاضر با همت پاکبانان و پرسنل محترم سازمان مدیریت پسماند شهرداری، روزانه بیش از شش میلیون و 985 هزار متر مربع به صورت دستی رُفت و روب می شود و حداقل نیز چیزی حدود سیصد و نود و یک هزار متر مربع از معابر شهری اراک به صورت مکانیزه مورد نظافت و پاکسازی قرار می گیرد.

فدوی ادامه داد: به صورت میانگین روزانه حدود 118/253 کیلوگرم زباله جمع آوری می شود و شستشوی دستی و مکانیزه بلوارهای سطح شهر به صورت ماهانه بیش از 807 هزار متر می باشد. لازم به ذکر است که هر دو هفته یک بار 3182 عدد از مخازن جمع آوری زباله ها مورد شست و شو قرار می گیرند و تلاش شده تا با رفع برخی کمبودها این آمار طی ماه های آتی افزایش یابد تا حداکثر رضایت شهروندی حاصل گردد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در محل دفن پسماندهای شهری اراک اظهار کرد: از جمله اقدامات موثر و حائز اهمیتی که در محل دفن پسماند انجام شده است، می توان به موضوعاتی نظیر راه اندازی مجدد کارخانه پردازش و جداسازی پسماند تر از خشک، حفر یک حلقه چاه و پیگیری جهت اخذ پروانه بهره برداری از آن، ایجاد مسیر انحرافی برای سیلاب های فصلی، احداث و ساخت پل در مسیر سیلاب های فصلی، تعمیر باسکول محل دفن پسماند، استقرار سیستم دوربین مدار بسته و ایجاد روشنایی، بهسازی پناهگاه حیوانات و همچنین پیگیری در راستای افزایش همکاری با سرمایه گذاران به منظور انجام فرآیند بازیافت در محل دفن پسماند اشاره کرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در ادامه صحبت های خود ضمن قدر دانی از زحمات کادر درمان طی دوره بحران کرونا، گفت: سازمان مدیریت پسماند به منظور بی خطرسازی و دفع زباله های بیمارستانی حداکثر همکاری را با جامعه پزشکی نشان داده به طوری که در حال حاضر متوسط روزانه زباله های بیمارستانی بی خطر شده به عدد 3000 کیلوگرم و متوسط روزانه زباله های مطب های سطح شهر به 800 کیلوگرم می رسد.

فدوی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک علی رغم مشکلات موجود همکاری بسیار قابل توجهی نیز در جمع آوری و دفن زباله های دهیاری ها و شهرداری های کوچک دارد که البته در این خصوص درآمدزایی ثابتی برای سازمان ایجاد شده است.

وی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان را یکی دیگر از وظایف سازمان مدیریت پسماند دانست و در این باره اظهار کرد: جمع آوری سگ های بلاصاحب در حال حاضر توسط دو اکیپ زنده گیری اجرایی میشود که با انتقال این سگ ها به پناهگاه حیوانات؛ عملیات عقیم سازی، واکسیناسیون، نگه داری و در نهایت واگذاری یا رها سازی آن ها صورت می گیرد. البته در این مورد سازمان مدیریت پسماند همواره حاضر به همکاری با سازمان های مردم نهاد می باشد چرا که حفظ حقوق حیوانات مورد تایید این سازمان قرار دارد.

فدوی ادامه داد: در حال حاضر به صورت میانگین ماهانه حدود ۱۳۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر جمع آوری می شود که از مجموع سگ های جمع آوری شده سال جاری، تا به امروز ۸۴ قلاده عقیم سازی شده و ۵۰ قلاده نیز جهت نگه داری به شهروندان واگذار شده است.

وی افزود: لازم به ذکر است که مبارزه با جوندگان و حشرات نیز به صورت مداوم درحال اجرا می باشد تاجایی که اکیپ های مبارزه با جوندگان روزانه اقدام به لانه کوبی، تخریب کلنی و توزیع سموم شیمیایی می کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در پایان صحبت های خود از وصول 50 درصدی مطالبات سال های گذشته و همچنین باز شدن گره بازنشستگی پاکبانان خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده و برگزاری جلسات متعدد ما بین سازمان های مدیریت پسماند، تامین اجتماعی و اداره کار نهایتا 45 نفر از پاکبانان زحمت کش شهرداری پس ازدریافت سختی کار، بازنشسته شدند که این تعداد طی روزهای آینده به 50 تَن خواهد رسید. از جمله اقدامات دیگر برای افزایش رفاه پرسنل محترم سازمان پسماند، تشکیل صندوق پس انداز سختی کار است که این امر با تشکیل سیستم جامع پرداخت حقوق و دستمزد ادامه خواهد یافت.

335871