معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری خبر داد؛

تحقق نهضت آسفالت در اراک طی دو ماه گذشته

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پرسون در اراک، از تحقق نهضت آسفالت در این شهر طی دو ماه گذشته خبر داد.

تصویر تحقق نهضت آسفالت در اراک طی دو ماه گذشته

به گزارش پرسون از مرکزی، محمدرضا خسروی ابراز کرد: از ابتدای سال جاری بیش از بیست هزار تن آسفالت در سطح شهر پخش شده است که در این خصوص مناطق حاشیه شهر در اولویت بودند.

وی افرود: در مقایسه با سال ۹۷ که ۱۵ هزار تن آسفالت ریزی در سطح شهر صورت گرفت، اقدام سال جاری طی ۵۰ روز ابتدایی سال با ۲۱ هزار تن آسفالت ریزی بسیار مطلوب بوده که همین امر تحقق نهضت آسفالت در اراک را طی دو ماه رقم زده است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری افزود: در هفته گذشته کارخانه آسفالت شهرداری اراک 2431 تن آسفالت تولید و در اختیار مناطق و پروژه های شهری قرار داد.

خسروی ادامه داد: از این میزان آسفالت 524 تن در کوی امام علی(ع)، 86 تن در بوستان امیرکبیر، 548 تن در بزرگراه خلیج فارس، 684 تن در بلوار سیدالشهدا(ع) و 589 تن در سایر معابر مناطق ۶گانه شهر اراک استفاده شده است.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه پل شهید صیدی نیز اظهار کرد: تاکنون برای انجام این پروژه ۴۵ متر تملک، جدول گذاری و انجام روشنایی صورت گرفته است که بزودی چند بلوک دیگر تملک می شود و این مسیر تا خیابان سیدالشهدا بازگشایی خواهد شد.

خسروی ادامه داد: تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت نیز حدودا طی سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و کمی از بار ترافیک این منطقه کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه رینگ بلوار شهید آنجفی بعد از کمربندی ها، شلوغ ترین رینگ درون شهری اراک با تردد روزانه ۳۵ هزار خوردرو است، بیان کرد: بهره برداری از پروژه میدان مقاومت، ترافیک این رینگ نیز کاهش می یابد.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری اراک ادامه داد: در سطح شهر در بسیاری از مناطق تعریض خیابان انجام شده است که از آن جمله می توان به نقطه ترافیکی انتهای خیابان عضد اشاره کرد که برای تردد مشکل ساز بود و این مشکل امروز رفع شده است، همچنین به تخریب دیوار جنب سپاه و زیباسازی پیاده راه و انجام روشنایی آن منطقه می توان اشاره کرد.

خسروی در پایان با تاکید بر اینکه در خصوص پروژه های عمرانی، شهرداری اراک با تمام قوا به پیش می رود، یادآور شد: پروژه های تقاطع خیابان امام، انتهای خیابان رجایی به فرودگاه، روگذر فراهان، مسیر آرامستان غیر هم سطح امام حسین نیز که باید طی زمان بندی سه ساله اجرایی شوند، از برنامه پیش بینی شده جلوتر هستند.

287379