افتتاح گازرسانی به ۶ روستا و ۵ واحد تولیدی شهرستان بیرجند

گازرسانی به ۶ روستا، پنج واحد صنعتی و تولیدی و ۹ پروژه مسکن محرومان در دومین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند افتتاح شد.
تصویر افتتاح گازرسانی به ۶ روستا و ۵ واحد تولیدی شهرستان بیرجند

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، محمود هاشمی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های هفته دولت در شهرستان بیرجند گفت: برای این پروژه ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع و ۸۷ علمک گاز اجرا شده که ۱۱۰ خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

هاشمی اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به این روستاها را ۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: امروز به نمایندگی از ۶ روستای عملیات گازرسانی به روستای حسن آباد بیرجند افتتاح شد.

وی با اشاره به افتتاح گازرسانی به پنج واحد صنعتی و تولیدی در بیرجند بیان کرد: برای این پروژه سه کیلومتر شبکه توزیع و پنج علمک نصب شده همچنین پنج میلیارد ریال اعتبار نیز هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: افتتاح گازرسانی به ۹ پروژه مسکن محرومین با اجرای چهار کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۶۴ علمک گاز نیز از دیگر پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: برای این پروژه‌ها ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و ۱۲۵ خانوار شهرستان بیرجند از مزایای گاز طبیعی برخوردار شدند.

هاشمی عنوان کرد: در مجموع همزمان با هفته دولت امسال عملیات اجرایی گازرسانی به ۹ روستای شهرستان بیرجند با پیش بینی اعتبار ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این پروژه ۱۱ کیلومتر شبکه توزیع و ۱۱۷ علمک گاز نصب و ۱۶۳ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۴ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار مورد نیاز ۷۰ میلیارد ریال در قالب اجرای ۱۹ کیلومتر شبکه توزیع و احداث یک ایستگاه تقلیل فشار و هفت ایستگاه اندازه‌گیری نیز در بیرجند آغاز شد.

وی اظهار داشت: عملیات گازرسانی به چهار پروژه طرح اقدام ملی مسکن نیز همزمان با هفته دولت امسال در شهرستان بیرجند آغاز می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ۶۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه چهار هزار و ۳۳۷ خانوار این شهرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.

هفته دولت از دوم شهریور آغاز شد و بنابر اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت امسال یک هزار و ۵۳ پروژه با اعتبار هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

از مجموع این پروژه‌ها ۸۸۰ پروژه عمرانی افتتاح و عملیات اجرایی ۱۷۳ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

منبع: ایرنا

334487