رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

چهار طرح صنعتی در استان زنجان در دست افتتاح هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از آماده افتتاح بودن چهار طرح صنعتی در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره، خبر داد.
تصویر چهار طرح صنعتی در استان زنجان در دست افتتاح هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، ناصر فغفوری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۴ طرح بزرگ صنعتی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: با تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌های صنعتی در استان، پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال ۳۱۸۹ نفر در بخش صنعت استان فراهم شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها، افزود: سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده این طرح‌ها بر اساس جواز تاسیس صادره ۳۰۲۵ میلیارد تومان است که با به‌روزرسانی آن، میزان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده در آن‌ها به ۷۴۷۴ میلیارد تومان رسیده است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر چهار طرح صنعتی در استان آماده افتتاح است که این طرح‌ها برای ۶۵۵ نفر شغل ایجاد کرده می‌کند و سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این طرح‌ها بالغ بر ۱۱۳۵ میلیارد تومان بوده و این واحدها در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره مستقر هستند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: در چهار ماهه امسال میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان رشد قابل توجه ۲۰۰ درصدی را داشته و میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده در این مدت بالغ بر ۲۵ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۸۴۷۸ میلیارد ریال بود.

فغفوری یادآور شد: زنجیره تولید صنایع نساجی، سنگ‌های تزئینی، فولاد در استان زنجان تکمیل بوده و در تولید مواد شوینده و بهداشتی مزیت نسبی تولید داشته و در برخی موارد قطب تولید محصول در کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

334735