کلاهبرداران با چک پول‌های جعلی در بیرجند دستگیر شدند

رییس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از دستگیری کلاهبرداران با چک پول‌های جعلی در بیرجند خبر داد.
تصویر کلاهبرداران با چک پول‌های جعلی در بیرجند دستگیر شدند

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، سید غلامرضا حسینی رییس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲ متهم در این رابطه دستگیر شدند اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از کسبه و مغازه‌داران در سطح شهرستان بیرجند با چک پول‌های جعلی توسط افراد ناشناس، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی خراسان جنوبی پس از بررسی اظهارات مالباختگان و با انجام تحقیقات گسترده میدانی در کمتر از ۲۴ ساعت، فردی که با یک سواری پژو ۴۰۵ در سطح شهرستان بیرجند اقدام به خرید اقلام مصرفی با چک پول‌های جعلی می‌کرد را شناسایی و دستگیر کردند.

رییس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: متهم در ابتدا منکر هر گونه جرمی شده، ولی در نهایت با روبه رو شدن ادله و مستندات جمع‌آوری شده توسط پلیس آگاهی، به ۴۳ فقره کلاهبرداری به ارزش ۱۷۵ میلیون ریال با چک پول‌های تقلبی با همدستی یک نفر از دوستانش لب به اعتراف گشود.

وی با اشاره به اینکه در ادامه عملیات، همدست متهم توسط مأموران پلیس آگاهی نیز دستگیر شد تصریح کرد: متهمان به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

حسینی تأکید کرد: شهروندان در صورت دریافت چک پول های جعلی در هنگام فروش اقلام از افراد کلاهبردار می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی موضوع را پیگیری کنند و هرگونه موارد مشکوک مرتبط با جعل اسکناس و مدارک را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

منبع: ایسنا

337217