استاندار زنجان خبر داد:

۹۸ درصد پروژه‌های هفته دولت افتتاحی است

استاندار زنجان با بیان اینکه ۹۸ درصد پروژه‌های هفته دولت، افتتاحی است گفت: فقط ۲ درصد باقی‌مانده، راه‌اندازی و کلنگ‌زنی است.
تصویر ۹۸ درصد پروژه‌های هفته دولت افتتاحی است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، فتح‌الله حقیقی استاندار زنجان شامگاه دیروز (سوم شهریورماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان، در هفته دولت غالب پروژه ها افتتاحی است اظهار کرد: ارزش خدمت زمانی حاصل می‌شود که خدمت‌گذار وجدانی راحت داشته باشد و برای رسیدن به این مهم، فردی که مسئولیت بر عهده دارد، نباید از هیچ تلاشی فروگذار کند.

وی با بیان اینکه همه، سرباز نظام هستند و نباید منیّتی در انجام امور باشد، افزود: همه باید با جدیت‌ کارها را به سرانجام برسانند و هیچ تعلل و تاخیری از کسی پذیرفته نیست. وجدان آرام، زمانی حاصل می‌شود که مدیر، مست قدرت نباشد و برای دوری از آن باید ظرفیت قدرت در وی ایجاد شود.

این مسئول با بیان اینکه نباید شغل و کارمان عادی شود، ادامه داد: باید مشکلات مردم در میدان و به‌ صورت عملیاتی احصا و حل شود. همچنین انتظار می‌رود مدیران اقدامات انجام شده نه در چند سال اخیر، بلکه توفیقات ۴۳ سال گذشته را با مستندات به مردم به خصوص قشر جوان ارائه کنند.

حقیقی با اشاره به اینکه نقشه‌ راه استان زنجان با بررسی مسائل و مشکلات اصلی موجود ترسیم شده که از سال گذشته آثار آن را در مدیریت استان شاهد هستیم، تصریح کرد: هماهنگی و انسجام مدیریتی در بین مدیران به خصوص اعضای شورای تامین در استان زنجان زبان‌زد است.

استاندار زنجان با اشاره به کاهش کمی و افزایش کیفیت پروژه‌های موجود در استان زنجان، گفت: پروژه‌های سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ از لحاظ تعداد کاهش یافته ولی اعتبارات اختصاص داده شده به صورت معناداری افزایش ۵۸۲ درصدی داشته است. گفتنی است ۹۸ درصد پروژه‌ها افتتاح بوده و مابقی کلنگ‌زنی است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در رابطه با پروژه‌های سه سال اخیر استان زنجان، یادآور شد: ۲۲۲۰ پروژه با مبلغ ۱۲۵۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ و ۱۷۸۵ پروژه با مبلغ ۱۱ هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان (کاهش ۲۰ درصدی اعتبار نسبت به سال گذشته) و ۷۰۲ پروژه با مبلغ ۲۷۸۵ میلیارد تومان شاهد افزایش ۱۳ درصدی اعتبار نسبت به سال ۹۹ در استان زنجان هستیم.

وی در رابطه با فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط پروژه‌های سه سال اخیر، عنوان کرد: برای ۳۰۸۹ نفر در سال ۹۸ و ۵۳۶۱ نفر در سال ۹۹ فرصت شغلی ایجاد شده و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده برای ۸۲۱۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. با فضای مناسبی که در راه‌اندازی کسب و کار استان به وجود آمده است، رتبه زنجان در شاخص سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از ۱۸ به ۱۳ ارتقا یافته است.

این مسئول با بیان اینکه چهار واحد مهم تولیدی زنجان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به چرخه تولید بازگشته و از قِبَل آن ۱۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد، ادامه داد: در استان زنجان طی سال ۹۷ به میزان ۱۵۰ هزار تن مواد شوینده تولید شد، ولی اکنون بالای یک میلیون تن مواد شوینده تولید می‌شود که زنجان را به قطب کشوری تبدیل کرده است. همچنین در بخش معدن نیز امسال ۸۰ معدن و ۳۰۰ محدوده اکتشافی جدید نیز وارد چرخه اقتصادی استان می‌شود.

حقیقی با اشاره به تکنولوژی تولید پارچه ایربگ خودرو در راستای عملیاتی کردن نهضت ساخت داخل که ۷۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند، اظهار کرد: امروز دنیا به دنبال رشته‌های بین‌رشته‌ای بوده که در این راستا پارک‌های علم و فناوری در استان به ۷۰ پارک رسیده است ولی استان زنجان با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد، جای پیشرفت زیادی برای آن در این حوزه دیده می‌شود.

استاندار زنجان، بیمه اجباری و بیمه بیکاری را دماسنج بررسی وضعیت اشتغال دانست و عنوان کرد: در خردادماه پارسال بیمه اجباری ۱۱۲ هزار و ۵۷۳ نفر بود که در خردادماه امسال به ۱۱۷ هزار و ۱۵۴ نفر افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین شاهد افزایش ۴۵۸۱ نفری بیمه اجباری در شرایط موجود هستیم و این در حالی است که تعداد زیادی از نیروی کار استان بازنشسته شده و نیروهای جدیدی نیز جایگزین آن‌ها شدند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، ارزش محصول صادراتی استان را ۵.۵ برابر کشور و ارزش کالاهای وارداتی به استان را نصف کالاهای وارداتی در کشور به ازای هر تن اعلام کرد و یادآور شد: در پنج ماهه امسال ۱۸۰ میلیون دلار کالای نهایی از استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۶ درصد رشد داشته و طبق پیش‌بینی انجام شده در سال‌جاری بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات خواهیم داشت.

استاندار با اشاره به پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین، خاطرنشان کرد: مسکن ملی با ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد تعریف شده، اکنون از این تعداد ۴۵۶۰ واحد طبقه چهارم احداث شده و ۱۰۰۰ واحد نیز در حال نازک‌کاری و مابقی در حال ساخت طبقات اول، دوم و سوم است.

منبع: ایسنا

334728