یادداشت؛

انتخاب "زلفی گل" از سوی رئیسی نشان چیست؟!

انتخاب زلفی گل از سوی رئیسی به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نشان چیست؟
تصویر انتخاب "زلفی گل" از سوی رئیسی نشان چیست؟!

به گزارش پرسون، پس از اعلام اسامی پیشنهادی وزرای دولت رئیسی، نقدها و نظرها به گزینه‌های پیشنهادی وی که تعدادی منصفانه و تعدادی مغرضانه بود، برای تشکیل کابینه شروع شد.
ابتدا قبل از هر صحبتی باید بگوییم که انتخاب زلفی گل برای وزارت علوم یعنی دقیقا اینکه حجت الاسلام رئیسی فردی فراجناحی و انقلابی است.
آیا شعار همه ما مردم گذر از اصلاح طلب و اصول گرا نبود؟ پس رئیسی با همین کلید واژه انقلابی به انتخابات ورود کرد.
همه می‌دانیم یک رئیس‌جمهور اگر بتواند فراجناحی باشد، بهتر عمل می‌کند و اگر وابسته به یک حزب و طیف باشد، مطمئنأ مشکلاتی در آینده خواهد داشت. آیا در انتخابات ریاست جمهوری 1400 رئیسی نگفته بود سعی می کنیم از تمام کشور شایستگان را انتخاب کنیم؟

حال چه شده که عده ای تا عمل به وعده را در رئیس جمهور منتخب دیدند بانگ وا اسفا سر می دهند. آیا در شایستگی جناب زلفی گل شک دارید؟
چرا مانند شمشیر دولبه عمل می کنید و بدون در نظر گرفتن شایستگی ها و توانایی های فردی و شناخت کافی از هر جهت که می رسد و منافع شخصیتان برآورده نمی شود خودتان می برید و می دوزید.

زلفی گل کیست؟ محمدعلی زلفی‌گل متولد 1345 در روستای صالح آباد از حومه شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی است. وی دارای مدرک کارشناسی‌‌ از دانشگاه اراک و مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی اصفهان و مدرک دکترا از دانشگاه شیراز است.
وی به عنوان دانشیار در دانشگاه بوعلی سینا شروع به کار کرد و در سال ۱۳۸۴ به درجه استادی در دانشگاه بوعلی سینا همدان رسید.

زلفی گل در سال ۱۳۶۱ در لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع)، در گردان سید الشهدا والفجر مقدماتی، در سال ۱۳۶۴ در لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) و در سال ۱۳۶۵ در لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) حضور داشت.

محمدعلی زلفی گل از اساتید مطرح رشته شیمی بین المللی و شاغل در دانشگاه بوعلی سینا است و در محور وحدت دهی در ستاد حجت الاسلام رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری در استان همدان فعالیت داشت.

زلفی گل از نظر اخلاق و کردار پسندیده، زبانزد و چهره ای ملی و فرا ملی است. با جستجویی ساده در فضای مجازی نیز می توان به راحتی به رزومه و افتخارات بین المللی و ملی ایشان دسترسی پیدا کرد. اما جای تامل است که چرا پرفسور را در چند روز اخیر زیر آماج حملات مغرضانه قرار داده اند.


در خصوص عکسی که در فضای مجازی در روزهای گذشته دست به دست می شد باید به این‌ نکته توجه داشت که عکس مذکور در زمانی که ایشان با جمعی از اصولگرایان و اصلاح طلبان به عیادت خبرنگاری بیمار رفته اند گرفته شده است و جای هیچ حرف و حدیثی نیست.
اکثر ما و مسئولین در شرایط مختلف به ناچار و یا اتفاقی با مخالفان حزبی خود در مکانی اگر رودرروی هم قرار بگیریم به رسم ادب هم که شده به درخواست رسانه ای یا خبرنگاری عکس دسته جمعی می گیریم.

اکنون فردی در حد و اندازه زلفی گل که فردی با انصاف و با اخلاق بوده و هست مطمئنا به دیدگاه‌ها و نظرات اصلاح طلبان و اصولگرایان توجه نشان می دهد و فراجناحی عمل می کند و همین مورد نیز باعث شده وی منتخب رئیس جمهور برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد. همچنان که خود حجت الاسلام رئیسی هم فردی فرا جناحی و پشتیبان شایسته سالاری است.

حال سوال اینجاست به چه دلیلی برای شخصیتی این چنین با کارنامه عالی و دارای حسن خلق باید چنین غائله‌ ای درست شود؟ مگر همین ماه گذشته تمامی روزنامه نگاران اصلاح طلب در دفتر رئیس جمهور منتخب مردم حجت الاسلام رئیسی حاضر نشدند و راهکار ارائه ندادند؟

امیدوارم بار دیگر این تنگ نظری ها و تخریب ها اتفاق نیفتد و با مدیریت چنین افراد کارآمد بیشتر به فکر سلامت جامعه باشیم و از شایستگان و افراد توانمند در امر اداره مملکت حمایت کنیم و فکری انقلابی در سر داشته باشیم.

امیدواریم...

نویسندگان: منیژه فرهانپور- محسن بازرگان

332797