راهکار ایجاد اشتغال به روایت وزیر علوم

محمدعلی زلفی گل با بیان اینکه معضل اصلی ایران اشتغال است، تاکید کرد: اگر قصد داریم این مهم برطرف شود راه حل آن اهتمام به علم و فناوری است.
تصویر راهکار ایجاد اشتغال به روایت وزیر علوم

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه معضل اصلی کشور ما امروز اشتغال است، گفت: اگر می‌خواهیم این مهم برطرف شود راهکار آن توجه به علم و فناوری است.

محمدعلی زلفی گل ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه سمنان، اظهار داشت: توجه به‌ تمامی ارکان دانشگاه، جذب حداکثری و دفع حداقل‌ترین و توسعه شرکت‌های فناوری و دانش بنیان از جمله موارد و مباحثی است که رئیس دانشگاه سمنان به عنوان پدر خانواده بزرگ دانشگاه سمنان باید به آن توجه داشته باشند.

وی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و فرارسیدن 22 بهمن‌، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: امنیت و آسایش امروز ما مرهون از جان گذشتگی‌ها و خون شهداست و امروز نیز قدردان نیروهای نظامی‌ و امنیتی کشور هستیم.

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: از خداوند بزرگ‌ می‌خواهم تا به مسئولین صدیق نظام جمهوری اسلامی توان، انرژی، دانش، علم و عقل عطا کند تا مسیر پیشرفت کشور را ترسیم و مدیریت کنند.

زلفی‌گل با اشاره به ضرورت توجه به دستاوردهای انقلاب گفت: بیان محدودیت‌ها، کمبودها و نداشته‌ها به صورت مستمر و عدم توجه و عدم بیان اقدامات شاخص و دستاوردهای ارزنده، به دور از انصاف است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه سمنان به واقع با تمام امکانات، دانشکده‌ها و زیرساخت‌های آموزشی، یک شهرک دانشگاهی است و 3 نفر از فرزندان استان سمنان جزو مدیران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند که نقش کلیدی را در مدیریت امور ایفا می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رؤسای قبلی دانشگاه سمنان در واقع در مسیر پیشرفت دانشگاه سمنان و به ثمر رسیدن این شهرک دانشگاهی، جهاد کردند تصریح کرد: تعامل بسیار خوبی بین مدیران کلان استان، استاندار، معاونین ایشان، فرمانداران، نماینده ولی فقیه در استان و سایر مسئولان وجود دارد که باید این وحدت و همدلی را قدر بدانیم.

زلفی‌گل گفت: معضل اصلی کشور ما امروز اشتغال است، اگر می‌خواهیم این مهم برطرف شده و ضمن اشتغال، شاهد ازدواج به موقع و افزایش امید در بین جوانان باشیم، راهکار آن توجه به علم و فناوری است.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم‌ علم پل بین قدرت با ثروت، امنیت و سلامت است و به واقع علم، سکوی پرتاب به سوی هر هدفی است.

در این آیین از زحمات چندساله مسعود نصیری زرندی قدردانی و پرفسور سیف الله سعدالدین به عنوان رئیس جدید دانشگاه سمنان معرفی شد.

به گزارش تسنیم، سعدالدین، رئیس جدید دانشگاه سمنان متولد سال 1344 در سمنان، دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی است.

وی عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با مرتبه استاد تمام است که بیش از 150 مقاله در نشریات بین‌المللی به چاپ و هفت طرح پژوهشی تقاضا محور در حوزه ارتباط جامعه و صنعت به انجام رسانده است.

رئیس جدید دانشگاه سمنان همچنین 6 سال متوالی جزو پژوهشگران یک درصد پر استناد جهان بوده است و ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان را در کارنامه کاری خود دارد.

منبع:تسنیم

461713