ارزیابی عملکرد ۶۳ دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از ارزیابی عملکرد ۶۳ دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری خبر داد.
تصویر ارزیابی عملکرد ۶۳ دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، علی شهریارپور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری شامگاه شنبه در شورای راهبری توسعه مدیریت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۳۹۹ با حضور ۶۳ دستگاه اجرایی از خردادماه امسال آغاز شد و در شهریورماه جاری به پایان رسید.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در پنج گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، تولیدی و خدماتی، عمومی و قضایی، زیربنایی و توسعه زیرساخت و سلامت و رفاه اجتماعی تقسیم و براساس شاخص‌های اختصاصی و عمومی ارزیابی شده‌اند.

شهریارپور امتیاز مورد نظر در این ارزیابی را در مجموع ۲ هزار امتیاز اعلام و تصریح کرد: یک‌هزار امتیاز آن به شاخص‌های عمومی و یک‌هزار امتیاز به شاخص‌های اختصاصی تعلق می‌گیرد.

وی یادآورشد: در این ارزیابی پنج شاخص عمومی شامل اصلاح ساختار، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در نظام اداری و نظارت و ارزیابی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شاخص‌های محور اختصاصی نیز براساس تفاهم‌نامه‌های ستاد دستگاه‌های اجرایی طبق اسناد توسعه و بالادستی با سازمان اداری و استخدامی کشور تعیین شده است.

وی گفت: شاخص‌های اختصاصی برای دستگاه‌های اجرایی فاقد سامانه ملی نیز از طریق انعقاد تفاهم‌نامه بین دستگاه اجرایی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تعیین می‌شود.

شهریارپور تاکید کرد: نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در قالب معرفی دستگاه‌های اجرایی برتر در مجموع امتیازات عمومی و اختصاصی، دستگاه‌های برتر در امتیازات شاخص‌های عمومی، دستگاه‌های برتر در گروه‌های پنج گانه، دستگاه‌های دارای تیم‌های کاری مؤثر و دستگاه‌های دارای اقدام برجسته پس از تصویب در شورای راهبری توسعه مدیریت چهارمحال و بختیاری مشخص می‌شود و براساس آن از ۱۴ دستگاه اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی استان تقدیر می‌شود.

وی افزود: در سال جاری، استان در مجموع میانگین امتیازهای محورهای اختصاصی و عمومی نسبت به سال قبل رشد ۵.۳ درصدی، در محور عمومی رشد ۷.۰۶ درصدی و در محور اختصاصی رشد ۳.۶۴ درصدی داشته است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر است.

منبع:ایرنا

335290