امام جمعه یزد خواستار شد؛

بسیج امکانات تمام دستگاه‌ها برای تسریع در واکسیناسیون کرونا

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر لزوم فراگیر شدن واکسیناسیون علیه کرونا در استان یزد گفت: تمام دستگاه‌ها امکانات خود را برای اجرای سریعتر این طرح در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند
تصویر بسیج امکانات تمام دستگاه‌ها برای تسریع در واکسیناسیون کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه هماهنگی برگزاری پانزدهمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی با اشاره به محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی از مهمترین توصیه‌های ایشان، فراگیر کردن واکسن است که در این راستا از همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها، خیران، بسیج و سپاه، صنعتگران، کسبه و بازاریان درخواست داریم امکانات خود را در این زمینه بسیج کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تاکید کرد: همه باید با همکاری و همدلی، سرعت واکسیناسیون را بالا ببرند تا هرچه سریعتر از این شرایط خارج شویم.

*آمادگی میعادگاه نمازجمعه و حوزه‌های علمیه یزد برای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا

ناصری بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که مسجد ملااسماعیل، میعادگاه نمازجمعه در مرکز استان یزد، نیز برای اجرای طرح واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

وی بر لزوم افزایش مکان‌های واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: دسترسی مردم باید به مکان‌های واکسیناسیون افزایش پیدا کند تا با سهولت بتوانند برای واکسینه کردن خود علیه کرونا مراجعه کنند.

ناصری ادامه داد: حوزه‌های علمیه استان نیز برای همکاری در اجرای این طرح به لحاظ در اختیار قرار دادن فضا و امکانات آماده هستند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه کسبه و بازاریان نیز مانند همیشه پای کار هستند و در اجرای این طرح همکاری می کنند، افزود: مساجد و حوزه ها نیز آمادگی دارند تا هر کجا توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد انتخاب شد، برای اجرای طرح آماده سازی شوند.

ناصری تصریح کرد: بسیج و سپاه نیز همچون گذشته با تمام قوا به میدان بیایند و همه کمک کنند تا واکسیناسیون به صورت گسترده و فراگیر و با سرعت بیشتر انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه همه زمینه‌ها برای پیشرفت بیشتر طرح واکسیناسیون علیه کرونا باید فراهم شود، افزود: در کنار واکسیناسیون، سایر دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک نیز باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

ناصری همچنین بر رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هیئت‌های عزاداری تاکید کرد و اظهار داشت: مراسم عزاداری با رعایت کامل دستورالعمل‌ها برگزار شود.

*تزریق واکسن در راستای بحث فقهی وجوب دفع ضرر واجب است

وی به مردم نیز توصیه کرد تا نسبت به تزریق واکسن بر اساس برنامه اعلامی توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد اهتمام کنند تا این بیماری هرچه سریعتر مهار و ریشه کن شود.

امام جمعه تصریح کرد: در فقه، بحثی مبنی بر واجب بودن دفع ضرر وجود دارد به این معنا که هر چیزی که احتمال ضرر در آن وجود دارد را باید از خود دور کنیم که این بحث به موضوع واکسیناسیون نیز تعمیم پیدا می کند.

وی اظهار داشت: تزریق واکسن، استفاده از ماسک و ... از آنجا که احتمال دفع بیماری را افزایش و احتمال ابتلا را کاهش می‌دهد از نظر شرعی واجب است زیرا دفع ضرر واجب شرعی است حتی اگر احتمال کاهش ابتلا فقط 20 درصد باشد.

332152