تولید 22 محصول دارویی در جهاد دانشگاهی اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل ضمن اشاره به رشد فعالیت‌های تحقیقاتی محققان این مرکز اعلام کرد: محققان این مرکز موفق به تولید 22 محصول دارویی شده‌اند.
تصویر تولید 22 محصول دارویی در جهاد دانشگاهی اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران فعالیت مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل را گامی در جهت توسعه کشت و تولید این گیاهان دانست و گفت: ۳۸ شرکت از جمله ۲ واحد فناور دانش‌بنیان در این مرکز مستقر هستند که از میان بیش از ۳۰ ایده ، ۲۲ محصول دارویی تولید شده که پس از طی فرآیند اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو به مرحله تجاری‌سازی خواهند رسید.

او اظهارکرد: در حال حاضر قطره ضد سینوزیت با عنوان دامپرلی تمام مراحل اخذ مجوز خود را سپری و مجوزهای لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده است و ۲ محصول نیز همه مراحل را طی کرده و مجوز لازم را دریافت کرده است که امیدواریم به مرحله تجاری‌سازی برسد.

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه استان اردبیل یکی از ذخیره‌گاه‌های نادر فندق کشور را دارد، گفت: بعد از چهار سال بررسی تنوع ژنتیکی گونه‌ها و یک سال پیگیری، زمینی برای کشت گونه‌های برتر در روستای کریم‌کندی شهرستان نمین با مساحت چهار هکتار به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گرفت که به زودی عملیات اجرایی آن با هدف کشت جایگزین، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و ایجاد صنایع تبدیلی آغاز خواهد شد.

وی به اخذ مجوز مرکز نوآوری و شتابدهی گردشگری جهاد دانشگاهی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: این مرکز در ساختمانی ۵۸۰ مترمربعی در محدوده میدان شریعتی اردبیل راه‌اندازی شده تا جوانان و افراد دارای ایده‌های نو در آن مستقر شوند و برای تبدیل ایده‌ به محصول فناورانه فعالیت کنند.

منبع:ایرنا

329666