سعید فرخی:

همکاری صنایع استان مرکزی در مدیریت مصرف برق قابل تقدیر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: همکاری صنایع این استان به‌ویژه ایرالکو و واحدهای تولید فولاد و سیمان، در شرایط بحرانی کمبود انرژی الکتریکی و مشارکت در مدیریت مصرف برق قابل تقدیر است.

تصویر همکاری صنایع استان مرکزی در مدیریت مصرف برق قابل تقدیر است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سعید فرخی روز چهارشنبه در نشست کار گروه گذر از پیک مصرف استان مرکزی در اراک، افزود: این صنایع فشارها و زیان های فراوانی را متحمل شدند و با ظرفیت پایین فعالیت دارند اما درک آن ها از شرایط موجود بالا است.

وی بیان کرد: شمار زیادی از دستگاه‌های اجرایی نشان دادند می‌توانند مصرف خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهند و به طور قطع مدیریت کمبود انرژی الکتریکی با برنامه‌ریزی و نحوه صحیح مصرف قابل کنترل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: مشکل کمبود برق در آینده نیز وجود دارد و در برخورد با ماینرهای غیرمجاز نباید هیچ اغماضی شود.

مدیرعامل برق منطقه‌ای باختر نیز در این نشست گفت: صنایع سیمان، فولاد و ایرالکو همکاری خوبی در تامین برق داشته‌اند و اگر همکاری آن‌ها نبود خاموشی‌ها و مشکلات ناشی از آن مضاعف می‌شد.

«محمد الله داد» افزود: بنا به پیش‌بینی‌ اداره هواشناسی روزهای آتی افزایش دما در استان رخ می‌دهد و درخواست از همه مشترکان این است که با حساسیت مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند تا شوک و محدودیت جدی اتفاق نیفتد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در این نشست گفت: مصرف برق در ادارات و دستگاه‌های اجرایی این استان بهتر از هفته‌های قبل شده اما در هفته جاری برق ۱۴ دستگاه اجرایی و بانک پرمصرف این استان قطع شده است.

«محمد اله‌داد» افزود: اگر تمامی مشترکان به صرفه‌جویی در مصرف برق توجه ویژه داشته باشند و همکاری‌ لازم را انجام دهند، مشکل خاصی تا پایان فصل تابستان ایجاد نمی‌شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان بیش از ۷۶۰ هزار مشترک برق وجود دارد.

329192