اعمال برنامه خاموشی در استان مرکزی تا پایان تابستان قطعی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: اعمال برنامه خاموشی و قطع روزانه برق در این استان تا پایان تابستان برای همه مشترکان قطعی است.

تصویر اعمال برنامه خاموشی در استان مرکزی تا پایان تابستان قطعی است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی محمد اله داد روز پنجشنبه افزود: فشار بر شبکه برقرسانی در چند هفته اخیر بسیار زیاد بوده، با این وجود همه تلاش به کار گرفته شد تا خاموشی برای مشترکان خانگی در حداقل ممکن باشد و بخشی از فشار با همراهی صنایع جبران شد اما، در روزهای اخیر با افزایش گرمای هوا مصرف برق در استان مرکزی تصاعدی رشد کرد و کمبود منابع تولیدی انرژی الکتریکی در حدی است که همه مشترکان اعم از صنعت، کشاورزی، خانگی، ادارات و عمومی باید مشمول اعمال خاموشی شوند.

وی بیان کرد: نیاز فعلی استان مرکزی به مصرف روزانه برق یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات است اما تنها توان تامین ۸۰۰ مگاوات بارگیری وجود دارد و ۴۵۰ مگاوات مصرف اضافی باید با قطعی‌ها مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: قطعی برق مختص تابستان نیست و بحران این بخش ادامه‌دار است و از دی ماه امسال نیز ممکن است برنامه خاموشی مجدد اعمال شود.

اله‌داد تصریح کرد: انتظار است مردم شرایط کنونی کشور را درک کنند و تا جای ممکن همراه مسئولان باشند و صرفه‌جویی را برای جلوگیری از کاهش زمان خاموشی‌ها در اولویت قرار دهند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر، دارای بیش از ۷۶۰ هزار مشترک برق است.

331339