مدیرعامل شرکت توزیع برق مرکزی:

برق ۲۰ مشترک اداری پرمصرف در استان مرکزی قطع شد

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: برق ۲۰ مشترک اداری پرمصرف این استان به‌دلیل رعایت نکردن الگوی صرفه‌جویی در شرایط کمبود انرژی الکتریکی قطع شد.

تصویر برق ۲۰ مشترک اداری پرمصرف در استان مرکزی قطع شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، روز شنبه به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان مرکزی، محمد الله داد افزود: بر اساس مصوبه شرکت توانیر و وزارت نیرو در ایام پیک بار مصرف، ادارات و نهادهای عمومی باید در ساعات موظفیم کار نسبت به کاهش مصرف انرژی الکتریکی به میزان ۵۰ درصد مدت مشابه سال گذشته اقدام کنند و نهادها و اداراتی که همکاری لازم را نداشته باشند در زمره مشترکان پر مصرف قرار گرفته و برق آن ها قطع می شود.

وی بیان کرد: ادارات و دستگاه‌های مختلف اداری باید در ساعات غیر اداری نیز میزان مصرف برق خود را به ۹۰ درصد نسبت به مدت مشابه در دوره اوج مصرف سال گذشته کاهش دهند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: با توجه به مصوبه کارگروه گذر از پیک تابستان و اطلاع رسانی گسترده در خصوص لزوم کاهش و مدیریت مصرف برق به‌ویژه در بخش اداری، مصارف برق دستگاه‌های اجرایی توسط کارشناسان توزیع برق رصد می‌شود.

الله‌داد اظهار داشت: برخی از ادارات با وجود هشدارها و اخطارهای مکرر، مصرف برق خود را به میزان تعیین شده کاهش ندادند و به‌ همین دلیل برای جلوگیری از بروز خاموشی گسترده در استان مرکزی، برق آن‌ها طبق دستورالعمل‌ ابلاغی قطع شده است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود برای عبور از وضعیت بحران برق کشور و استان مرکزی تمامی دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان همکاری لازم را رعایت الگوی صرفه‌جویی داشته باشند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و جمعیت یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفری، بیش از ۷۶۰ هزار مشترک برق دارد.

308542