معاون استاندار مرکزی:

بابت قطعی‌های مکرر برق از مردم استان مرکزی عذر می‌خواهیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: چالش کمبود انرژی الکتریکی در روزهای گرم تابستان مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده اما با شرایط فعلی چاره‌ای جز قطعی‌های مکرر برق نیست و به دلیل این معضل از مردم استان عذر می‌خواهیم.

تصویر بابت قطعی‌های مکرر برق از مردم استان مرکزی عذر می‌خواهیم

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، بهروز اکرمی روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک، افزود: مشکل قطعی برق مختص استان مرکزی نیست و کل کشور با آن دست به گریبان است و در این راستا فرد خاصی مقصر نیست.

وی بیان کرد: هر شهروند موظف است که با اعمال مدیریت الگوی مصرف و صرفه‌جویی کمک کند تا از بحران برق و وضعیت ایجاد شده عبور شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اختلاف بین شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی با اداره کل استاندارد در استان قابل حل نیست، گفت: هر کدام از این نهادها یک نامه از سازمان خود ارایه می‌دهند و این اختلاف نظر موجب وقفه در بحث صادرات فرآورده‌های نفتی استان شده و باید هرچه زودتر در این راستا تعیین تکلیف شود.

وی پیشنهاد داد: حل این اختلافات باید در نشستی ملی پیگیری شود و این مهم باید با اولویت در دستور کار قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: در راستای قاچاق احشام استان نیاز است که جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و اداره کل تعزیرات حکومتی نشستی را برگزار کنند و راهبرد پیشنهادی را به کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی پیشنهاد دهند.

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی هم در این نشست گفت: صادرات بنزین در یک سال گذشته به‌ دلیل برخی اختلاف‌ نظرها با مشکلاتی در این استان همراه شده است.

« سعید جمشیدی» افزود: استان مرکزی یکی از قطب‌های مهم صادرات فرآورده‌های نفتی کشور است و اگر مشکلات پیش آمده گره‌گشایی نشود اهداف تدوین شده صادراتی محقق نمی‌شود.

وی گفت: با وجود همه مشکلات سال گذشته هشت نوع فرآورده‌نفتی از استان مرکزی صادر شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز حجمی از فرآورده‌ها صادر شده اما، نیاز است برای تحقق کامل برنامه‌های صادراتی مشکل این شرکت با اداره کل استاندارد حل شود.

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: تسهیل در امور صادراتی از برنامه‌های اولویت دار است.

« مجید آوری‌فرد» افزود: برخی واحدها در زمینه صادرات کیفیت‌های متفاوت دارند و ممکن است برخی از محصولات به هر دلیل مرجوع شود.

وی بیان کرد: اگر کالاهای مرجوعی از پخش فرآورده‌های نفتی مطابق با استانداردهای داخلی نباشد باید مجدد در واحدهای پتروشیمی مورد بازنگری قرار گیرد و زمانی‌که استاندارد لازم را اخذ کرد برای مصارف داخلی به آن‌ها مجوز داده می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: از اول خردادماه امسال تا ۱۳ تیرماه جاری ۴۵ میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان انواع کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شده است.

«محمدعقیل سلگی» افزود: بیشترین میزان کشفیات این مدت با بیش از ۷۰ میلیارد ریال مربوط به پارچه، ۳۴۵ دستگاه ماینر به ارزش ۷۱ میلیارد ریال و تجهیزات رایانه‌ای به ارزش ۳۹ میلیارد ریال بوده است و در این راستا ۲۱۳ پرونده تشکیل شده و رسیدگی به تخلفات ۲۳۴ متهم در جریان است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۳۸ دستگاه کامیون، ۸۸ دستگاه خودروی شوتی و ۲۱ دستگاه خودروی سواری در این مدت شناسایی و توقیف شده است‌.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

321704

مطالب مرتبط