مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی:

تغییر برنامه کاری صنایع برای گذر از پیک برق در استان مرکزی ضروری است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: تغییر برنامه کاری واحدهای صنعتی استان برای گذر از پیک مصرف برق و مدیریت کمبود انرژی الکتریکی ضروری است.
تصویر تغییر برنامه کاری صنایع برای گذر از پیک برق در استان مرکزی ضروری است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، محمد اله داد روز یکشنبه افزود: بروز حوادث متعددی روی تجهیزات شبکه ناشی از افزایش مصرف برق و گرما از جمله خارج شدن نیروگاه ها از مدار در حال رخ دادن است.

وی بیان کرد: مصرف برق کشور روزانه رکورد جدید زده و میزان مصرف به ۶۴ هزار مگاوات رسیده که اختلاف تولید برق و مصرف ۱۱ هزار مگاوات است و ناپایداری جدی در فرکانس شبکه ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: نیاز است در این شرایط تغییر برنامه کاری کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی استان به ساعات ۲۱ تا ۹ صبح صورت گیرد و فعالیت در ساعات پیک مصرف ( ۱۲ تا ۲۱) انجام نشود.

اله‌داد اظهار داشت: استفاده نکردن و فعالیت نداشتن پمپاژهای کشاورزی در ساعات پیک و تغییر زمان فعالیت این نوع مشترکان از دیگر موضوعات حیاتی است که باید مدیریت شود.

وی گفت: کاهش بار مصرفی ادارات و اماکن عمومی استان باید به ۵۰ درصد بار در ساعات اداری و ۱۰ درصد در ساعات غیر اداری برسد و نظارت مصرف از مسایل مهم محسوب می‌شود.

مدیر عامل توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: مردم در راستای استفاده از کولرهای گازی باید دما را بر روی ۲۵ درجه تنظیم کنند و از کولرهای آبی نیز در دور کند استفاده کنند.

اله‌داد عنوان کرد: استفاده از نور طبیعی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی و پرهیز از از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، بخارشوی، ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی در ساعات گرم روز (۱۲ تا ۲۱)، از دیگر اموری است که همه باید رعایت آن را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: مردم به‌ منظور جلوگیری از قطع برق بدون برنامه‌ریزی باید همکاری لازم در خاموش کردن لوازم پرمصرف غیرضروری را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: مدیریت مصرف برق در کشور به صورت سراسری از مرکز کنترل برق اعلام می‌شود و مردم استان مرکزی می‌توانند برای آگاهی از اطلاعیه خاموشی احتمالی انشعاب خود با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق استان مرکزی به آدرس www.mpedc.ir و همچنین با نصب اپلیکیشن «برق من» از کافه بازار بر روی موبایل‌های هوشمند از زمان خاموشی‌های احتمالی مطلع شوند.

اله‌داد اظهار داشت: انتظار می‌رود که مردم استان مرکزی به‌منظور کمک به تامین برق و جلوگیری از بروز خاموشی‌های پیش‌بینی نشده به ویژه در این شرایط، نسبت به مدیریت و کاهش مصرف برق خود در فاصله ساعت‌های ۱۲ تا ۲۱ اقدام کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان بیش از ۷۶۰ هزار مشترک برق وجود دارد.

311062