زهرا امینی:

۱۲ هزار تماس تلفنی اضطراری با مرکز ۱۴۸۰ بهزیستی استان مرکزی برقرار شد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۲ هزار و ۲۸۰ تماس تلفنی ضروری امسال با مرکز ۱۴۸۰ این اداره کل با هدف دریافت مشاوره رایگان برقرار شده است.
تصویر ۱۲ هزار تماس تلفنی اضطراری با مرکز ۱۴۸۰ بهزیستی استان مرکزی برقرار شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، زهرا امینی روز دوشنبه افزود: این افراد مشکلات خود در زمینه اختلاف خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، مسایل پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی را با تلفن صدای مشاور بهزیستی مطرح کرده اند.

وی اظهار داشت: راهنماهای بالینی در حیطه مشاوره و راهنمایی در صدای مشاور ۱۴۸۰ تدوین شده و خدمات آن با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به طور رایگان از هشت صبح تا ۲۰ در دسترس مردم است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۷۹۵ مراجعه به مراکز مشاوره حضوری غیردولتی استان، ۳۳ مورد مشاوره در مراکز مشاوره دولتی استان و برگزاری یک کارگاه ۱۶ ساعته ویژه مربیان از دیگر خدمات دفتر مشاوره و روانشناختی بهزیستی استان در سال جاری است.

امینی افزود: ۶ هزار و ۲۵۱ خدمت تخصصی امسال از سوی دفتر فوریت‌های اجتماعی بهزیستی استان مرکزی به گروه‌های هدف ارایه شده است.

وی اظهار داشت: این خدمات شامل روانشناسی، مددکاری اجتماعی، حقوقی، بهداشتی درمانی، تربیتی، نگهداری موقت و آموزشی است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: دفتر فوریت‌های اجتماعی این اداره کل در هشت مرکز اورژانس اجتماعی اراک، ساوه، دلیجان، خمین، شازند، محلات، زرندیه و خنداب فعالیت دارند.

امینی افزود: دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدف کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، ارتقای دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب، افزایش شناخت خانواده و اجتماع نسبت به نیازهای مراجعان در شرایط بحرانی، ارایه خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری اجتماعی، به گروه‌های هدف مشتمل بر افراد دارای اختلافات حاد خانوادگی، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی خدمات را ارایه می‌کند.

بیش از ۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

328323

سازمان آگهی های پرسون