یک فوق تخصص عفونی کودکان در گیلان؛

والدین مشوق کودکان برای استفاده از ماسک باشند/ ابتلای کودکان به کرونا شدت بیشتری گرفته است

یک فوق تخصص عفونی کودکان با بیان اینکه کودکان در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، از والدین خواست مشوق کودکان برای استفاده از ماسک باشند
تصویر والدین مشوق کودکان برای استفاده از ماسک باشند/ ابتلای کودکان به کرونا شدت بیشتری گرفته است

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، این روزها ابتلای کودکان به ویروس کرونا شدت بیشتری گرفته است و موارد بیشتری از کودکان بیمار در بیمارستان ها دیده می شوند.

ویروس کرونا با گذشت زمان و تکثیر در جوامع انسانی دچار جهش و تغییر شده و تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان و نوجوانان را درگیر کرده است.

اطلاعات جدید بیان می‌کند که سویه دلتا بسیار عفونی‌تر شده و به دلیل وجود چنین سویه خطرناکی مراقبت از کودکان زیر ۱۲ سال و بزرگتر که واکسینه نمی‌شوند و شرایط لازم برای دریافت واکسن کرونا را ندارند، ضروری است.

ماهیت ویروس جهش یافته دلتا افزایش انتقال و سرایت‌پذیری آن است و در شرایط کنونی توصیه می‌شود والدین نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و کودکان را به مناطق شلوغ و پرجمعیت نبرند؛ ضمن اینکه باید مشوق کودکان بالای دو سال برای استفاده از ماسک باشند.

دکتر سید علیرضا میرجوادی، با بیان اینکه کودکان در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، اظهار کرد: برای پیشگیری از ابتلای کودکان به کرونا و جلوگیری از انتقال بیماری توسط آنان به دیگران، استفاده از ماسک بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: توصیه می کنیم کودکان بالاتر از دو سال از ماسک استفاده کنند؛ البته ماسک باید به اندازه صورت کودک باشد، نه اینکه از ماسک بزرگسالان برای کودکان استفاده کنیم، زیرا اصلا مناسب نیست و به خاطر ایجاد فضای باز در اطراف صورت، کارایی لازم را در برابر ویروس ندارد.

این فوق تخصص عفونی کودکان، از والدین خواست علاوه بر انتخاب ماسک اندازه صورت کودک خود، به رنگ ماسک نیز توجه کنند و گفت: بهتر است از ماسک های دارای تصاویر شاد و رنگی برای کودکان استفاده کنید تا کودک جذب ماسک شود و از استفاده از آن لذت ببرد.

میرجوادی، همچنین جابجا کردن ماسک بین کودکان را عامل انتقال بیماری دانست و تصریح کرد: والدین باید به کودکان آموزش دهند که ماسک خود را با ماسک کودک دیگری عوض نکنند، زیرا کارایی ماسک از بین می رود.

وی ادامه داد: به کودکان یاد دهید در صورت آلوده شدن یا مرطوب شدن ماسک به لایه خارجی آن دست نزنند و گفت: چه کودکان و چه بزرگسالان باید ماسک کثیف را از بند بگیرند و داخل سطح زباله پدال دار بیاندازند؛ به علاوه از کودکان بخواهید ماسک آلوده خود را در فضای عمومی رها نکنند و حتما داخل سطح زباله درب دار بریزند.

این فوق تخصص عفونی کودکان، با بیان اینکه متاسفانه کودکان زیر دو سال نیز در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند، خاطرنشان کرد: بهتر است برای نوزادان از محافظ های صورت از جمله شیلد استفاده کنیم که قابل شست وشو هم هست.

وی بردن کودکان به فضای پرتجمع مانند دورهمی ها و میهمانی ها و مراکز خرید و... در شرایط پاندمی را نادرست دانست و اضافه کرد: بهتر است کودکان توسط افراد دیگر بوسیده نشوند. همچنین شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون و استفاده از الکل برای ضد عفونی را به کودکان یاد دهید و دستوری عمل نکنید، بلکه خودتان نیز به همراه کودک اقدام به شست وشوی دست ها کنید.

منبع: ایسنا

330882

مطالب مرتبط