معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد؛

افزایش ۵۸ درصدی کرونا در همدان

معاون درمان انشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش ۵۸ درصدی ابتلای کرونا نسبت به ماه گذشته خبر داد و گفت: در محوطه بیمارستان شهید بهشتی بیمارستان سیار مستقر می شود.
تصویر افزایش ۵۸ درصدی کرونا در همدان

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، ابراهیم جلیلی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در حاشیه بازدید از بیمارستان سیار مستقر درمحوطه بیمارستان شهید بهشتی گفت: با ورود به موج پنجم بیماری کووید-۱۹ در روز‌های اخیر، متاسفانه شاهد روند رو به افزایش مراجعین به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان هستیم.

وی افزود: درحال حاضر روند افزایشی بیماران کرونایی نسبت به ماه گذشته در موارد بستری ۵۸ درصد و در موارد سرپایی ۷۸ درصد افزایش را شاهد هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان ادامه داد: پیش بینی می‌شود روز‌های آینده افزایش بیشتری را نسبت به روز‌های قبل شاهد باشیم.

جلیلی ضمن توصیه شهروندان به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و شرکت نکردن در تجمعات و دور همی‌های خانوادگی خاطر نشان کرد: کلیه بیمارستان‌های استان در آماده باش کامل هستند، و با بهرگیری ازکلیه امکانات از جمله تخت‌های بستری عادی و مراقبت ویژه، تجهیزات و کادر درمانی و تخصصی برای ارائه خدمت بهتر به بیماران کرونایی در تلاشند.

وی بیان کرد: در راستای ارتقای خدمت به بیماران، استقرار بیمارستان سیار در فاز اول با ظرفیت بیست تخت بستری در محوطه بیمارستان شهید بهشتی جهت خدمت به بیماران بستری موقت راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در بیمارستان سیار، بیمارانی که وضعیت پایدارتری دارند به صورت روزانه ویزیت و معاینه شده و دارو‌های مورد نیاز را دریافت نموده و پس از انجام مراحل تزریق در همان روز مرخص خواهند شد این روند جهت بیماران یاد شده تا بهبودی ادامه خواهد داشت.

جلیلی کاهش هزینه درمان بیماران و مدیریت تخت بیمارستانی برای بستری و درمان بیماران بدحال را از مزایای این نوع ارائه خدمت دانست و اظهار امیدواری کرد با گسترش واکسیناسیون و همچنین رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم شاهد کنترل بیماری در روز‌های آتی باشیم.

327916