عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌و‌گو با پرسون؛

موضوع ساماندهی فضای مجازی در حال بررسی اولیه است/ فعلا هیچ‌گونه طرحی در این زمینه وجود ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متخصصین فضای مجازی و ارتباطات کشور باید ابتدا طرح مربوط به پیام‌رسان‌ها را تنظیم و ساماندهی کنند؛ سپس کمیسیون فرهنگی نظر خود را بیان و در نهایت برای رأی‌گیری و تبدیل به قانون به صحن مجلس ارسال شود.
تصویر موضوع ساماندهی فضای مجازی در حال بررسی اولیه است/ فعلا هیچ‌گونه طرحی در این زمینه وجود ندارد

حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح پیام‌رسان‌ها به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: تعجب می‌کنم، زیرا در حال حاضر طرحی وجود ندارد و صرفا باید مجلس اجازه دهد و در واقع موضوع را تنفیذ اختیار کند و به یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس و متخصصین این حوزه واگذار کند تا آنها طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی را تنظیم کنند. طرح و مصوبه‌ای در این زمینه وجود ندارد و تنظیم این موضوع و تبدیل آن به طرح به احتمال بسیار یک سال زمان می‌برد.

جلالی تصریح کرد: ما معتقد هستیم که قانون بد بهتر از بی‌قانونی است؛ بنابراین از کارشناسان مربوطه در خواست می کنیم تا روی این قانون کار کنند تا فضای مجازی قانونمند و ضابطه‌مند باشد.

وی افزود: هدف مجلس از مطرح کردن قانون فضای مجازی محدودیت نیست، بلکه مصونیت است. اگر با استفاده از اینستاگرام، توییتر و تلگرام اطلاعات شهروندان ما مانند تراکنش‌های مالی را سرقت کنند؛ به کجا باید شکایت کنیم؟ بنابراین ما خواستار حضور دفتر و سرور این پیام‌رسان‌ها در کشور هستیم تا در صورت ایجاد مشکل برای مردم، مراجعه و پیگیری کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس به دنبال ایجاد فضای امن برای مردم در فضای مجازی است تا هرج و مرج و سرقت اطلاعات برای آنها رخ ندهد.

جلالی تأکید کرد: متخصصین فضای مجازی و ارتباطات کشور باید ابتدا این طرح را تنظیم و ساماندهی کنند؛ سپس کمیسیون فرهنگی نظر خود را بیان و در نهایت برای رأی گیری و تبدیل به قانون به صحن مجلس ارسال شود.

326509