جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی لغو شد

جلسه عصر امروز شورای عالی فضای مجازی به عنوان آخرین جلسه این شورا در سال ۱۴۰۲ علیرغم اطلاع قبلی به اعضای شورا لغو شد.
تصویر جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی لغو شد

به گزارش سایت خبری پرسون، آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی که قرار بود عصر امروز و مطابق با جلسات پیشین ماهیانه برگزار شود، لغو شد.

پیش بینی می‌شود با توجه به تعطیلات پیش رو این جلسه به سال ۱۴۰۳ موکول شود.

بخشی از دستور کار این جلسه به ارائه گزارشی درباره میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات مربوط می‌شد که با توجه به لغو شدن و تعویق افتادن آن، به نظر می‌رسد مشخص کردن میزان درصد پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و عملکرد وزارت ارتباطات در این زمینه به امسال نرسد.

این در حالی است که چندی پیش امیر خوراکیان، معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی در خصوص آخرین ارزیابی این مرکز از میزان پیشرفت پروژه شبکه ملی اطلاعات گفته بود: ارزیابی میزان دقیق پیشرفت شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته و در لحظات آخر جمع بندی این ارزیابی هستیم و آخرین ارزیابی از میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به زودی اعلام می‌شود.

همچنین محمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز در هفته گذشته اعلام کرد: ارزیابی شبکه ملی اطلاعات به پایان رسیده و در جهت تحقق آن با مشارکت دستگاه‌های مختلف به جمع بندی نهایی رسیدیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: نقاط قوت و ضعف و نیز اولویت‌های هر یک از دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است تا در سال آینده روی آن موارد متمرکز شوند.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات آخرین بار چند ماه پیش در برنامه‌ای با ارائه گزارش از روند توسعه شبکه ملی اطلاعات و اقدامات انجام شده در این حوزه میزان پیشرفت این پروژه را ۶۳ درصد اعلام کرده بود.

منبع: مهر

613808