یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با پرسون:

طرح صیانت به دنبال رفع سوء‌استفاده‌ها در فضای مجازی است

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف از طرح صیانت از فضای مجازی، تصویب مقرراتی برای جلوگیری از آسیب‌ها و سوء‌استفاده‌ها در این فضا است. 
تصویر طرح صیانت به دنبال رفع سوء‌استفاده‌ها در فضای مجازی است

علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: فضای مجازی رها و ولنگار قابل پذیرش نیست؛ قطعا مردم نیز نمی‌پذیرند و خواستار این هستند که فضای مجازی مقداری حساب و کتاب داشته باشد.

جدی تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها، افراد، دانش آموزان و کسب و کارها به دلیل این که فضای مجازی مقررات تعریف شده‌ای ندارد؛ آسیب دیدند. بنابراین هدف تصویب مقرراتی برای جلوگیری از آسیب‌ها و سوء‌استفاده‌ها در این فضا است.

وی افزود: تصویب مقررات برای فضای مجازی منطقی و معقول است و در تمام دنیا نیز وجود دارد. آمریکا و کانادا بیشترین استفاده از این فضا را دارند و مقرراتی نیز در این رابطه دارند. این که گفته می‌شود این طرح به دنبال کسادی کسب و کارها است؛ صحیح نیست. صرفا بحث مدیریت و فضای اینترنت و شبکه‌های مجازی و تدوین قوانین مطرح است.

این نماینده مجلس گفت: مردم به ویژه کسانی که در فضای مجازی مشغول کسب و کار هستند؛ اطمینان خاطر داشته باشند که این طرح مورد عجیبی نیست و مجلس در حال مسیری است تا نگرانی مردم برطرف شود و مشکل جدیدی برای آنها ایجاد نشود.

338421

مطالب مرتبط