مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی:

مصرف برق ماینرهای توقیفی استان معادل ۱۰ واحد صنعتی بزرگ است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مصرف برق از سوی ماینرهای توقیفی در این استان به اندازه مصارف۱۰ واحد صنعتی بزرگ و پر مصرف و ۱۰۰ هزار منزل مسکونی است.
تصویر مصرف برق ماینرهای توقیفی استان معادل ۱۰ واحد صنعتی بزرگ است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، محمد اله داد روز پنجشنبه افزود: ماینر های توقیف شده در این استان، ۴۰ مگاوات مصرف برق شبانه روزی داشتند که این رقم بالا و قابل توجه است.

وی بیان کرد: مصرف ماینرهای غیرمجاز در استان در مقایسه با صنایع بزرگ در حالی است که صنایع در یک تا ۲ شیفت فعالیت دارند اما، فعالیت ماینرها بدون وقفه و شبانه‌روزی است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: تاکنون ۱۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه ماینر در استان مرکزی توقیف شده و به‌دلیل فعالیت شبانه‌روزی این دستگاه‌ها، بخش زیادی از انرژی را مصرف می‌کنند.
اله‌داد بیان کرد: هفته جاری در راستای اقدامات جهادی عملیات تمرینی شناسایی ماینرهای غیرمجاز همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار شد که در این راستا، ۴۶ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز شناسایی شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی ادامه داد: وزارت نیرو با مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال برخورد قضایی دارد و اکنون این مزارع از طریق اطلاع رسانی مردمی، نظارت مراکز پایش صنعت برق و از طریق ۴۰۰ هزار کنتور هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می‌شوند.
اله‌داد عنوان کرد: استان مرکزی یک استان صنعتی و کشاورزی است و برخی ساختمان‌ها و فضاهای بلااستفاده که از انشعاب برق برخوردارند با توجه به ارزان بودن برق در کشور به عنوان مزارع استخراج رمز ارز استفاده می شود و شناسایی آنها در دستور کار جدی قرار دارد.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و جمعیت یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفری، دارای بیش از ۷۶۰ هزار مشترک برق است.

308220

مطالب مرتبط