پرسون گزارش می‌دهد؛

چرا هیچ برخوردی با احمدی‌ نژاد نمی‌شود؟

تحریم انتخابات از سوی احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق دو دوره، احتمال حذف وی از مجمع تشخیص مصلحت نظام را تقویت می‌کند.
تصویر چرا هیچ برخوردی با احمدی‌ نژاد نمی‌شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود احمدی‌نژاد، با 8 سال ریاست جمهوری در ایران از پرحاشیه‌ترین رئیس جمهوران ایران است. وی همواره موضوعی جنجالی برای طرح دارد و گویی در این کار مهارت دارد.

مواضع جنجالی احمدی‌نژاد مدت‌ها قبل از آغاز فرآیند انتخابات ریاست جمهوری 1400 آغاز و در نهایت با ثبت‌نام و رد صلاحیت وی همراه شد.

رئیس جمهور سابق از محدود نامزدهای ثبت نام کننده بود که اعتراض شدیدی به رد صلاحیت خود کرد و حتی اخبار غیررسمی حاکی از احتمال برخورد امنیتی با وی و طرفداران‌اش بود.

تحریم انتخابات از سوی احمدی‌نژاد

احمدی نژاد همانند بسیاری از مخالفان نظام، در برابر رد صلاحیت‌ها تحریم انتخابات را توصیه و ترویج کرد. البته وی قبل از اعلام رسمی رد و یا احراز صلاحیت‌ها تهدید به واکنش کرده بود و از عدم حضور و مشارکت در انتخابات سخن گفته بود.

رد صلاحیت وی با توجه به تکرار این اتفاق در دوره گذشته، قابل پیش‌بینی بود؛ اما اصرار وی به حضور مجدد در عرصه انتخابات عجیب است. ضمن این که نمی‌توان انکار محبوبیت رئیس دولت مهرورزان در میان قشری از مردم شد؛ اما این پایگاه رأی به میزانی که باعث پیروزی وی شود نیست و بر همگان اقدامات مخرب احمدی نژاد آشکار شده است.

دلیل عدم برخورد با احمدی‌نژاد

با وجود این که احمدی‌نژاد بر خلاف منافع و مصلحت عمومی کشور بحث تحریم انتخابات را پیش کشید؛ اما شاهد هستیم که هیچ برخوردی نسبت به وی صورت نمی‌گیرد. به نظر می‌رسد جایگاه وی به عنوان دو دوره رئیس جمهور ایران، مانع است. یک قانون نانوشته‌ای وجود دارد که در ایران مقامات متخلف حتی بعد از پایان زمان مسئولیت‌شان مورد سوال قرار نگرفته و راحت از کنار آنها رد می‌شوند.

مشخص نیست مشکل کجاست که با یک مسئول رده بالا خاطی هر چند رئیس جمهور باشد چرا برخورد قاطعی صورت نمی‌گیرد تا درس عبرتی برای سایرین باشد.

حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام

طبق اخبار برخی به دلیل رفتارهای احمدی نژاد به خصوص بحث تحریم انتخابات سال 1400، با انتقاد خواستار حذف وی از عصویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشند. زیرا اقدام رئیس جمهور سابق را برخلاف مصلحت کشور می‌دانند.

با این وجود تصمیم گیرنده اصلی در این رابطه مقام معظم رهبری می‌باشند. ضمن این که حذف احمدی‌نژاد از این مقام حتما تبعاتی را به همراه دارد.

308098