به گزارش سایت خبری پرسون، معاون توسعه بازار و فروش شرکت بیمه رازی با تاکید بر این که در کنار بازاریابی، باید بازارسازی و بازارشناسی نیز در دستور کار شبکه فروش باشد، گفت: خوشبختانه توسعه زیرساختهای آموزشی و استفاده از ابزارهای دیجیتال مانند سامانه همراز در بیمه رازی توانسته شرایط مطلوبی را برای فعالیت حرفهای شبکه فروش ایجاد کند.
فراقی در چهارمین رویداد سه شنبههای پاسخگویی که به صورت زنده از صفحه اینستاگرام بیمه رازی پخش شد، به لزوم ورود به حوزه شرکتهای بخش خصوصی که علیرغم حجم سازمانی کوچک، پتانسیل مالی قابل توجهی دارند اشاره کرد و گفت: این گونه شرکتها، بیمه گر خود را از طریق مناقصه انتخاب نمیکنند، بلکه با استعلام قیمت از چند شرکت محدود ، قراردادهای خود را واگذار مینمایند.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که هر روز تعداد مناقصات مشخص شده و حق بیمههای پیشنهادی شیب نزولی به خود گرفته، مشارکت در این گونه رویدادها مقرون به صرفه نبوده و شبکه فروش باید از ظرفیت مذاکره برای انعقاد قراردادهای خارج از سامانه مناقصات استفاده کنند، چراکه به طور معمول در پی این قراردادها، بیمه نامههای تبعی نیز به فروش میرسد.
فراقی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا بیمه رازی به حوزه تعریف بیمه نامه های جدید ورود نمیکند، گفت: تعریف بیمه نامه جدید مستلزم طی فرایندهای قانونی و معمولا زمان بر است، چرا که باید طرح توجیهی، مبانی قیمت گذاری و در نهایت تایید بیمه مرکزی را داشته باشد که در مواردی این پروسه تا بیش از یکسال به طول میانجامد ؛ ولیکن بدین معنا نیست که طرح و محصول جدید بیمهلی ارائه نخواهد شد و مثال بارز آن طرح بیمه مهر زندگی است.
وی با تاکید بر این که هم اکنون ظرفیت های مناسبی از طریق بیمه نامه های موجود برای انعقاد قراردادهای مطلوب وجود دارد، اظهار کرد: شبکه فروش میتواند میان مشتری و شرکت بیمه رازی واسطه باشد، به طوری که نیازهای مشتری را به شرکت منتقل کرده و حتی متناسب با آن بیمه نامههای جدید طراحی شود.
فراقی همچنین از راه اندازی سامانهای برای شناسایی و ارائه خدمات خاص به مشتریان ویژه( VIP ) شرکت خبر داد که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.
معاون توسعه بازار و فروش شرکت بیمه رازی در ادامه در پاسخ به این سوال که شرکت در ارائه محصول خوب با قیمت مطلوب ضعفهایی دارد گفت: استراتژی شرکت اکنون بر مبنای مدیریت ریسک است، به طوری اگر مجموع پرتفوی یک بیمه گذار دارای توجیه منطقی باشد، قرارداد آن منعقد خواهد شد، اما قراردادهای یک طرفه فقط با هدف جذب پرتفو و بدون توجه به خسارت پرداختی حتما رد می شوند.
به گفته وی، اکنون مسئولان حوزه بازاریابی و فنی شرکت بیمه رازی، اطلاعات خوبی از بیمه گذاران بزرگ دارند و اجازه نمی دهند پرتفو به هر قیمتی وارد شرکت شود. از طرفی در جهت جذب پرتفوی با توجیه اقتصادی حداکثر تلاش خود را می نماید.
فراقی در ادامه توسعه فعالیت ها در حوزه آموزش شبکه فروش را گام مهمی در راستای افزایش سهم بازار شرکت دانست و با بیان اینکه از ابتدای سال گذشته، موضوع آموزش های انگیزشی در بیمه های زندگی در شرکت آغاز شده است، گفت: این روند در بخش بیمه های اموال هم در حال انجام است و به زودی در همه رشته ها توسعه خواهد یافت.
معاون توسعه بازار و فروش شرکت بیمه رازی با تاکید بر این که در شرکت «بیمه نامه آزمون و خطایی» وجود ندارد، به تجربه ناموفق برخی طرح های بیمه ای اجرا شده در دوره های پیشین اشاره کرد و با بیان این که طرح «مهر زندگی بیمه رازی» در حال طی کردن آزمون های نهایی است، خاطرنشان کرد: این طرح به زودی اجرایی خواهد شد و خدمات مطلوبی نیز به مشتریان ارائه خواهد داد.
وی در پاسخ به سوالی درباره شرایط امحای اسناد بایگانی شده در نمایندگی ها گفت: این موضوع مصوب و دستورالعمل آن نهایی شده است، به طوری که اکنون شعب در حال اجرای آن هستند و تعمیم آن به شبکه نمایندگی ها نیز در دستور کار است.
فراقی همچنین به موضوع پرداخت سود مشارکت به نمایندگان که برای اولین بار در شرکت بیمه رازی اجرایی شد اشاره کرد و با بیان این که نحوه ارزیابی نمایندگان برای پرداخت سود مشارکت در سال جاری بهبود می یابد، گفت: نواقص طرح پیشین برطرف خواهد شد تا رضایت شبکه فروش بیش از پیش جلب شود.
وی در ادامه اعلام کرد که منابع مالی مربوط به چالش برگزار شده در مهر ماه ۹۹ تامین شده و پس از تصویب در جلسه هیات عامل به حساب نمایندگان واریز خواهد شد.
قابل ذکر است در پایان این برنامه زنده اینستاگرامی، تندیس پاسخگویی بیمه رازی توسط دکتر ناصرالدین اسلامی فرد، مدیر روابط عمومی و بین الملل به مهندس سعادت فراقی معاونت توسعه بازار و فروش اهدا گردید.
منبع: رازی24