قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در اراک :

مسیر تردد روستاهای بالای ۵۰ خانوار در کشور امسال آسفالت می شود

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: مسیر تردد تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار سطح کشور امسال آسفالت می‌شود و اعتبار لازم برای این برنامه در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

تصویر مسیر تردد روستاهای بالای ۵۰ خانوار در کشور امسال آسفالت می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، فرامرز مداح روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، افزود: اعتبارات راه های روستایی امسال به صورت استانی است و آسفالت و بهسازی تمامی روستاهای بالای۵۰ خانوار کشور در سال جاری در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

وی ادامه داد: متناسب با اعتبارات اختصاص یافته به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بهسازی راه‌های اصلی و دسترسی سطح کشور برنامه‌ریزی‌ لازم انجام شده‌ است.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ادامه طرح کلید به کلید ریاست جمهوری را از دیگر برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد و گفت: اجرای طرح واردات ناوگان زیر سه سال به تعداد محدود و مشارکت با واحدهای تولید کننده داخلی از برنامه‌های این سازمان برای نوسازی ناوگان اتوبوس، مینی بوس و کامیون در سال جاری است.

مداح، از آغاز طرح‌های مطالعاتی در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری خبرداد و افزود: در این طرح برای کاهش هزینه‌ها بخش‌هایی از طرح‌های راهداری به صورت امانی و استفاده از امکانات سازمان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هوشمندسازی حمل و نقل کالا از دیگر برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری است و بر این اساس قراردادی برای خرید ۲ هزار دوربین کنترل سرعت با هدف افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای منعقد شد.

قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهارداشت: پیگیری و تشویق سرمایه‌گذاران برای ایجاد مجمتع‌های خدمات رفاهی بین راهی نیز برای افزایش ایمنی جاده‌های کشور از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

مداح گفت: افزایش سرعت عبور ناوگان ترانزیت برای تسریع در واردات و صادرات کالا در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است تا کالاهای صادراتی در کمترین زمان بتوانند از پایانه‌های مرزی عبور کرده و مسیر ترانزیت کشور برای صادرکنندگان و واردکنندگان جذابتر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به قرار گرفتن این استان در شاهراه شمال به جنوب و غرب به شرق کشور نیاز است متناسب با نقش استان در حمل و نقل کالا و مسافر در کشور مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

«مهدی زندیه وکیلی» افزود: استان مرکزی از جمله مناطقی است که بیشترین آزاد اه و بزرگراه را در کشور دارد و باید در زمینه پایش تصویری و نصب دوربین در جاده‌های استان برای افزایش ایمنی جاده ها و کاهش تصادفات جاده‌ای توجه ویژه شود.

وی با یادآوری عدم اجرای طرح سرعت متوسطه در جاده‌های استان مرکزی ادامه داد: این طرح در بیشتر استان‌های کشور اجرایی شده و با توجه به موقعیت جغرافیایی و نقش این استان در حمل بار و مسافر اجرای این طرح در استان در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: سرعت بالای خودروهای عبوری در جاده‌های استان از جمله مهمترین عوامل بروز تصادفات جاده‌ای در استان بوده و تجهیز و استقرار دوربین در جاده‌ها نقش مهمی در کاهش تصادفات در استان به همراه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز گفت: باتوجه به شاهراه بودن و نقش استان در حمل و نقل جاده‌ای کشور ایمن سازی و بهبود ایمنی جاده‌های استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

«مهرداد جهانی» افزود: هوشمند سازی جاده‌ها در راستای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری است.

در این نشست از خدمات «علی زندی‌فر» تقدیر و «مهرداد جهانی» به‌عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی معرفی شد.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود ۱.۸۲ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، یکهزار و ۳۹۴ آبادی دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی از سکنه ‌است.

301901