تردد در جاده‌های استان مرکزی ۲۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: میزان تردد در جاده‌های این استان در سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافت.

تصویر تردد در جاده‌های استان مرکزی ۲۷ درصد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، مهرداد جهانی روز دوشنبه افزود: ۵۷ میلیون و ۱۹۵ هزار تردد بر اساس تحلیل دستگاه های تردد شمار بر خط ۶۲ جاده استان مرکزی در جاده های استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته است.

وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل کالا و مسافری استان مرکزی حدود ۲۵ درصد از مجموع ترددهای ثبت شده استان مرکزی در این مدت را به خود اختصاص داده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۲۴ درصد از مجموع ترددهای ثبت شده در جاده‌های این استان مربوط به وسایل نقلیه سنگین و یک درصد نیز مربوط به اتوبوس‌های برون شهری بوده‌ است.

جهانی خاطر نشان کرد: ۱۱ میلیون و ۱۸۱ هزار وسیله نقلیه مربوط به خودروهای ورودی به استان مرکزی و ۱۱ میلیون و ۲۱۰ هزار تردد وسایل نقلیه خروجی بود که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ و ۱۲ درصد رشد داشته‌ است.

وی برقراری امنیت تردد در جاده‌های استان مرکزی را از جمله مهمترین اهداف اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از ۶۸ سامانه تردد شمار آنلاین، ۳۳ دوربین ثبت تخلف سرعت، ۲۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری و سه دستگاه سامانه توزین را از جمله اقدامات این اداره کل برای افزایش امنیت تردد در جاده‌های استان بوده‌ است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

309340