علی زندی فر اعلام کرد:

تردد ۶ میلیون و ۵۷۳ هزار خودرو در جاده‌های استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۶ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۵۰۷ دستگاه وسیله نقلیه از ۲۵ اسفندماه پارسال تا چهارم فروردین ماه جاری در جاده‌های این استان تردد کردند
تصویر تردد ۶ میلیون و ۵۷۳ هزار خودرو در جاده‌های استان مرکزی

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی روز پنجشنبه گفت : این حجم آمد و رفت در سطح ۶۸ جاده شریانی استان انجام شده که مجهز به تردد شمار بر خط هستند و آمار ثبتی در این مدت مشابه سال گذشته با احتساب سال کبیسه ۱۳۶ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۲۳۰ هزار و ۳۰۷ دستگاه وسیله نقلیه در این مدت به جاده‌های استان مرکزی وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۲۹۳ دستگاه وسیله نقلیه نیز در این مدت از استان خارج شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۱ درصد افزایش دارد.

زندی‌فر گفت: ۱۸ درصد ترددهای انجام شده در این مدت مربوط به خودروهای نقلیه سنگین بود که این شاخص نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصدرشد دارد.

وی اظهار داشت: ۴۳ هزار و ۹۴۴ دستگاه اتوبوس از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه امسال در جاده‌های استان مرکزی تردد کردند که رشد ۱۷ درصدی در این راستا رخ داده است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

278844

مطالب مرتبط