انتخابات و خواست مردم

آنچه امروز موجب بی‌انگیزگی یا سردی و بی‌تفاوتی بخشی از مردم نسبت به تحولات انتخابات شده، یحتمل از تصور و ذهنیت مسئولان است. اگر این تصور و ذهنیت جامه‌عمل بپوشد، موجب آسیب به وحدت و انسجام ملت می‌شود. تصور می‌شود جدا از اصلاح‌طلبان، بخش گسترده‌ای از اصولگرایان نیز در این باره متعجب شده‌اند.
تصویر انتخابات و خواست مردم

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین انصاری‌راد نوشت: قانون اساسی اعتبار جمهوری اسلامی را با آرای مردم تشخیص می‌دهد. در اصل اول قانون اساسی برای اعتبار جمهوری اسلامی به اکثریت قاطع مردم استناد شده و اصل 56 تصریح می‌کند که خداوند انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته و هیچ‌کس نمی‌تواند این حق الهی را از انسان سلب کند. بنیانگذار جمهوری اسلامی در بدو ورود فرمودند که حتی اگر پدران ما فرضا به این رژیم رای داده‌اند، آنها نمی‌توانستند سرنوشت ما را تعیین کنند و سرنوشت ما باید به دست خودمان رقم بخورد.

امروز اکثریت جامعه طرفدار اصلاح و اصلاحات هستند ولی مجریان کاری کرده‌اند که جبهه اصلاحات رسما اعلام کرده ما نامزدی در جریان انتخابات نداریم. کسانی که به عنوان کاندیدا شرکت می‌کنند باید نسبت به این موضوع تفکر کنند که انتخاباتی که با خواست و مصلحت و حکمت مردم سنخیت دارد، قابل‌پذیرش‌تر است. ممکن است عده اقلیتی هم شرکت کنند اما وقتی اکثریت حضور جدی نداشته باشند، آسیبی جدی است. امروز اکثریت ملت ایران، به جز عده قلیلی خواهان اصلاحات تدریجی و تغییر و در عین حال با براندازی و فروپاشی و دخالت بیگانگان مخالف هستند.

امروز اکثریت مردم خواهان اصلاحات هستند و حتی برخی از اقشار که در چارچوب جریان و جبهه اصلاحات حضور رسمی ندارند، خواهان اصلاحات و تغییر و طرفدار استحکام نظام و کشورشان هستند و خواهان نگاهی معقولانه‌تری به سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلانند. لذا تکیه بر اقلیت کوچک عملا با قانون اساسی و با خطی که بنیانگذار جمهوری اسلامی دنبال می‌کردند و شعارها و آرمان‌های انقلاب، همخوانی ندارد.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: آرمان ملی

301825