وضعیت قرمز در همه شهرهای استان بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از قرار گرفتن هر 10 شهرستان این استان در شرایط قرمز پرخطر کرونایی خبر داد.
تصویر وضعیت قرمز در همه شهرهای استان بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، سعید کشمیری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در همه شهرستان‌های این استان میزان ورودی بیمارستان‌ها نسبت جمعیت به ۱۶ تا ۲۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است که این رقم در شرایط عادی باید هشت نفر باشد.

وی بیان کرد: براین اساس بستری روزانه ۱۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان بوشهر باعث شده که امروز همه شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر قرار بگیرند.

کشمیری اضافه کرد: همچنین میزان ابتلا در استان بوشهر بسیار بالا است به نحوی که به صورت میانگین از روزانه یکهزار و ۲۰۰ تست پی سی آر انجام شده در استان بیش از ۵۰ درصد مثبت می‌شود که این بیانگر گردش سریع و گسترده ویروس در این استان است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: شناسایی این شمار بیمار که بخشی از آنها نیازمند مراقبت‌های ویژه بیمارستانی هستند به معنی ایجاد فشار مضاعف به بیمارستان‌ها و کادر درمان است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر با وجود راه اندازی بخش‌های جدید اما باز هم همه بیمارستان‌های استان بوشهر بیش از ظرفیت تعریف شده بیمار بستری دارند و این نشان می‌دهد که شرایط کنونی نیازمند مداخله جدی برای خاموش کردن کارخانه تولید بیماری است.

کشمیری تاکید کرد: ستاد ملی و استانی کرونا برای کنترل شرایط در زمینه ایجاد محدودیت‌ها باید اقدام کنند زیرا کادر درمان زیر فشار سهمگین بیماری دچار فرسودگی شدید شده و این یعنی زنگ خطری که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: کمبودهایی که در بخش‌های مختلف از جمله دارو، تامین سِرم وجود دارد با وجود تولید داخلی ناشی از بزرگ بودن حجم بیماری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به همکاری بیشتر بیمارستان‌های نیروهای مسلح از جمله بیمارستان هوایی و دریایی با توجه به تاکید مقام‌های استانی گفت: راه حل در این شرایط توسعه بخش‌های درمانی نیست بلکه باید جلوی رشد بهمن وار این ویروس در استان و جامعه گرفته شود.

وی درباره حضور برخی از افراد سایر استان‌های دیگر در استان بوشهر برای واکسیناسیون به علت واکسیناسیون رده‌های سنی جوان‌تر در این استان گفت: این افراد به دلیل نگرانی دست به این اقدام زده اند اما با مکانیزم‌هایی که وجود دارد تلاش شده تنها به افرادی که دارای پرونده الکترونیک در استان بوشهر هستند واکسن تزریق شود.

کشمیری بر ضرورت تعطیلی ۲ هفته‌ای مطلق اداره‌ها، بازار، جاده‌ها، سواحل و پارک‌ها تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت وارد شرایط غیر قابل باور بیماری و مرگ و میر خواهیم شد.

وی ادامه داد: امروز استان بوشهر در بحرانی‌ترین وضعیت ازابتدای شیوع کرونا قرار گرفته و تعطیلی سراسری برای جلوگیری از افزایش شمار قربانیان ضروری است.

منبع:ایرنا

329699