خروج تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از وضعیت قرمز

طی 24 ساعت گذشته کلیه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از وضعیت قرمز خارج شدند و در حال حاضر 2 شهرستان کوهرنگ و خانمیرزا که در وضعیت زرد قرار دارند و وضعیت سایر شهرستان‌ها نارنجی است.
تصویر خروج تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از وضعیت قرمز

به گزارش سایت خبری پرسون، طی 24 ساعت گذشته کلیه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از وضعیت قرمز خارج شدند.

لازم به ذکر است در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های کوهرنگ و خانمیرزا زرد و شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، سامان، بن، کیار، لردگان، اردل و بروجن در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

گفتنی است تا تاکنون 44 درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان موفق به دریافت دُز اول واکسن کرونا و ۲۰ درصد جمعیت هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

به گفته رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ۸۰ درصد از واکسن‌های تحویلی به استان از نوع سینوفارم، ۱۰ درصد استرازنکا و ۱۰ درصد واکسن برکت بوده است.

لازم به ذکر است طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۰۳ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۱۶۱ بیمار در مراکز درمانی بستری شدند.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۱۷۲ نفر از مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۵۹ نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

هم‌اکنون ۴۵۷ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۸۹ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایش قرار گرفته‌اند.

گفتنی است از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۱۰ هزار و ۵۵۷ نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا انجام شده است که از این تعداد ابتلای ۷۵ هزار و ۳۲۶ نفر به کرونا قطعی اعلام شد. هم اکنون ۵۷ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

منبع: فارس

350326

مطالب مرتبط