ارائه تسهیلات کم بهره برای طرح‌ های نرم‌ افزاری حوزه ارتباطات در گیلان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از پرداخت تسهیلات کم بهره به پروژه های نرم‌افزاری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خبر داد و گفت: طرح‌های ارسال شده در کمیته‌ای بررسی و پس از رفع مشکل، برای دریافت تسهیلات کم بهره از محل وام وجوه اداره شده در اختیار وزارت، معرفی می‌شوند.
تصویر ارائه تسهیلات کم بهره برای طرح‌ های نرم‌ افزاری حوزه ارتباطات در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، فرزاد توکلی درباره حمایت از طرح‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: طرح‌ها و پروژه‌های نرم‌افزاری ارائه شده در حوزه ارتباطات را می‌توان یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های توسعه فاوا در هر استان نام برد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان افزود: اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به نیابت از وزارت ارتباطات با فراخوان دوره‌ای از طرح‌های مذکور، موارد ارسال شده را در کمیته‌ای بررسی و پس از رفع مشکل، برای دریافت تسهیلات کم بهره از محل وام وجوه اداره شده در اختیار وزارت معرفی می‌کند.

وی گفت: از جمله حمایت‌های دیگر وزارت ارتباطات از این طرح‌ها می‌توان به سامانه‌ جامع توان‌آفرین به آدرس اینترنتی https:// tavanafarin.ito.gov.ir سامانه‌ای جامع در جهت اعطای تسهیلات کم‌ بهره برای حمایت حداکثری از شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اکوسیستم نوآوری کشور نام برد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان عنوان داشت: در این سامانه به طرح‌هایی همچون ارائه خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات، طرح‌های ملی، سرمایه در گردش و حمایت از شرکت‌ها و اپلیکیشن‌های فعال در حوزه آموزش دیجیتالی تسهیلات کم بهره ارائه می‌شود.

توکلی ابراز داشت: از دیگر طرح‌هایی که مشمول دریافت تسهیلات هستند می‌توان به حمایت از کسب و کارها و شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از ایجاد و توسعه صندوق‌های جسورانه سازمانی حوزه فاوا و حمایت از ایجاد و توسعه شتاب دهنده‌های تخصصی و سازمانی فاوا اشاره داشت.

وی حمایت از برگزیدگان رویدادهای نوآوری حوزه فاوا را از دیگر طرح‌های سامانه جامع مذکور دانست و ابراز داشت: حمایت از توسعه فعالیت‌های واحدهای صنفی حوزه فاوا و حمایت از عرضه‌کنندگان محصول در پلتفرم‌های کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات نیز از تسهیلات حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

توکلی با اشاره حمایت از توسعه پلتفرم‌های ارائه خدمات بر بستر فناوری اطلاعات عنوان داشت: حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپا و غیرنوپای حوزه فاوا، حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپای دارای بازی‌های موبایلی و توسعه اپلیکیشن نیز در دستورکار اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد.

منبع: تسنیم

286723