در سال 99 صورت پذیرفت؛

دستاوردهای دانشجویان گیلانی در 30 هسته فناوری و پژوهش

مسئول پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان عنوان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی مسئله محوری می باشد در این راستا هدایت دانشجویان به مسائل رشته تخصصی از مهمترین اهداف سازمان می باشد تا بتوانیم بهترین راه حل برای مشکلات جامعه داشته باشیم.
تصویر دستاوردهای دانشجویان گیلانی در 30 هسته فناوری و پژوهش

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، هستی عشقی صحرایی گفت در سال 1399 در راستای ماموریت مسئله محوری بسیح دانشجویی، عمده تمرکز مدیریت پژوهش و فناوری به تشکیل، ارتقاء و پیشبرد هسته‌های پژوهشی مسئله محور و تقویت مراکز تحقیقاتی موجود معطوف بوده است.

وی ادامه داد در این راستا 30 هسته پژوهش و فناوری درحوزه‌های مختلف توسط دانشجویان تشکیل شده است؛ نکته محوری در تشکیل هسته­ ها با توجه به ماموریت کادرسازی بسیح دانشجویی این بود که تلاش شد دانشجویان را به سمت مسائل رشته تخصصی آن ها هدایت کنیم تا با یافتن راه حل علاوه برحل یکی از مسایل کشور، تبدیل به نیرو متخصص در رشته تحصیلی خود نیز شوند. این هسته­ ها درحوزه­ های کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، شیمی و علوم پایه، آموزش و پرورش، سلامت، شهرسازی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد از مهمترین اقدامات پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان، که توسط دانشجویان تولید شده است عبارتند از؛ تولید صابون، تولیدکود اّرگانو، تولید چای از بامبو، ساخت برخی تجهیزات دفاعی، کتاب آموزش ریاضی و ... از دستاوردهای دانشجویان در سال 99 بوده است.

وی خاطر نشان کرد با توجه به اینکه مسئله محوری و روحیه تحول از الزامات دانشجوی بسیجی است امید داریم که در سال جدید برآیند این هسته‌ها به تشکیل مراکز تحقیقاتی منتج شود.

مسئول پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان در ادامه گفت دربحث تولید محتوای رسانه جهت امید آفرینی مجموعه جریان بی صدا را با حضور کارآفرینان دانش بنیان کلید زدیم که دو قسمت اکران شد و ضبط قسمت های بعد ادامه دارد.

منبع:علم و فناوری گیلان

280046

مطالب مرتبط