مدیر کل کتابخانه‌های استان مرکزی:

۸۰ کتابخانه عمومی استان مرکزی تعطیل شد

مدیر کل کتابخانه‌های استان مرکزی گفت: ۸۰ واحد کتابخانه عمومی استان با توجه به تصمیم ستاد کرونا و قرمز شدن وضعیت استان تا ۱۰ روز آینده تعطیل هستند.

تصویر ۸۰ کتابخانه عمومی استان مرکزی تعطیل شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، مهدی ثامنی روز سه شنبه افزود: ۷۳ کتابخانه نهادی و هفت کتابخانه مشارکتی استان مرکزی با توجه به اوج گیری کرونا تعطیل هستند و فعالیت های ترویجی از طریق فضای مجازی ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در شرایط قرمز کرونایی سالن مطالعه و امانت کتاب برای جلوگیری از انتقال بیماری در کتابخانه‌های استان مرکزی ممنوع است و فعالیت از طریق فضای مجازی انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی گفت: طرح تحویل کتاب در خانه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه با عنوان «پیک آگاهی» در استان مرکزی آغاز شده و علاقه مندان می‌توانند در شرایط ایجاد شده از این طرح برای مطالعه استفاده کنند.

ثامنی افزود: در اجرای این طرح تفاهمنامه‌ای با اداره کل پست استان منعقد شده است و علاقمندان به مطالعه با سفارش کتاب، مرسوله فرهنگی خود را از پستچی تحویل می‌گیرند.

وی اظهار داشت: مراحل انجام سفارش این گونه است که فرد متقاضی با ثبت درخواست در سامانه اینترنتی www.samanpl.ir و انتخاب کتاب مورد نظر با مراجعه به سایت www.markazipl.ir و جستجوی تلفن کتابخانه با کتابخانه تماس و ثبت سفارس انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: مدت زمان مجاز برای امانت کتاب یک ماه تعیین شده و پس از اتمام مدت، مجدد تماس گرفته می‌شود و کتاب به کتابخانه عودت داده می‌شود.

وی اظهار داشت: خدمات کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی ادامه خواهد داشت و در این بستر اقدامات فرهنگی انجام می‌شود و افراد می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها استفاده کنند.

یک میلیون و ۸۴ هزار و ۹۳۶ جلد در قالب ۹۰۴ هزار و ۱۶۲ عنوان کتاب در کتابخانه‌های استان مرکزی وجود دارد.

282080