مدیرکل شیلات گیلان خبر داد؛

تکثیر ۱۱ گونه ماهی استخوانی و خاویاری

مدیرکل شیلات گیلان بازسازی ذخایر ژنتیکی گونه‌های با ارزش دریای خزر را از جمله اهداف شیلات استان گیلان خواند و گفت: تکثیر حدود ۱۱ گونه از انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در دستور کار اداره کل شیلات گیلان قرار گرفت.
تصویر تکثیر ۱۱ گونه  ماهی استخوانی و خاویاری

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، عظیم مدبری با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده تکثیر حدود 11 گونه از انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در دستور کار اداره کل شیلات گیلان قرار گرفته است اظهار داشت: بازسازی ذخایر ژنتیکی گونه‌های با ارزش دریای خزر از جمله اهداف مورد نظر شیلات محسوب می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های شیلاتی، آبزی‌پروری و پرورش ماهی از جمله بخش‌های مهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آیند عنوان کرد: افزایش درآمد صیادان و اشتغال پایدار جامعه صیادی استان از دیگر اهدافی است که شیلات در مسیر اجرای طرح بازسازی ذخایر ژنتیکی گونه‌های با ارزش دریای خزر دنبال می‌کند.

مدبری حمایت از جامعه صیادان استان گیلان را همواره یکی از برنامه‌های مهم شیلات اعلام کرد و ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود تعداد 180 میلیون قطعه از انواع بچه ماهیان استخوانی و خاویاری برای رهاسازی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر توسط مراکز سه گانه بازسازی ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی تکثیر شود.

وی با تاکید بر اینکه نوار ساحلی گیلان 300 کیلومتر بوده و 49 شرکت تعاونی پره در شهرستان‌‌های استان فعالیت می‌کنند اضافه کرد: فصل صید ماهیان استخوانی از مهر سال گذشته آغاز شد و تا پایان موعد فصل صید، معادل هزار و 542 میلیارد ریال ماهی استخوانی توسط صیادان و شرکت‌های پره گیلان صید شد.

مدیرکل شیلات گیلان فعالیت‌های این مجموعه را حول چهار محور آبزی‌پروری، صید و صیادی، تکثیر و بازسازی ذخایر و حفاظت از منابع آبزیان اعلام کرد و گفت: توسعه و پرورش ماهیان گرمابی، ماهیان سردآبی، خاویاری، زینتی آکواریومی و ارتقاء دانش علمی آبزی پروران از دستاوردهای شیلات گیلان به شمار می‌آید.

مدبری با تاکید بر اینکه پرورش ماهی در قفس در دریای خزر و پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی و آب‌های داخلی نیز همواره در دستور کار شیلات گیلان قرار داشته است خاطرنشان کرد: صید و صیادی و حفاظت از منابع آبزیان در گیلان از جمله مواردی محسوب می‌شود که مجموعه شیلات گیلان به آن توجه دارد و انتظار داریم نمایندگان استان در مجلس نیز از این مجموعه حمایت به عمل آورند.

منبع: شبستان

281812

مطالب مرتبط