سفره‌های صیادان مازندرانی رونق می‌یابد

مدیر کل شیلات مازندران گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که وضعیت صید ماهیان استخوانی در امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از افزایش خوبی برخوردار بوده است.
تصویر سفره‌های صیادان مازندرانی رونق می‌یابد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان مازندران، حسن اسحاقی مدیر کل شیلات مازندران گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که وضعیت صید ماهیان استخوانی در امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از افزایش خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: یکی از دلایل مهم این افزایش در صید این گونه تکثیر و رهاسازی بچه ماهی‌های دریایی در مسیل رودخانه‌ها و دریا در سال‌های گذشته بوده است.

اسحاقی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید در قالب طرح اقتصاد مقاومتی به‌صورت تکثیر طبیعی و نیمه مصنوعی تولید و در رودخانه‌ها و یا دریا رهاسازی شد، گفت: در مرکز بازسازی ذخایر شهید رجایی امسال حدود ۷۰ میلیون قطعه بچه ماهی سفید، ۸ میلیون بچه ماهی کپور،۵۰۰ هزار قطعه ماهی خاویاری قره برون، تولید و رهاسازی به دریا داشته‌ایم.

وی افزود: در کنار تکثیر ماهی سفید و خاویاری، بابرنامه ریزی وهمکاری شرکت تعاونی‌های ماهیگیران پره درسطح استان تکثیر ماهی کپور رابا قوت بیشتری انجام خواهیم داد که سال‌های آینده هم بتوانیم رشد بهتر صید این گونه را در سبد صیادان مازندران شاهد باشیم.

مدیرکل شیلات مازندران در پایان مساعد بودن شرایط آب و هوایی به‌منظور عملیات پره‌کشی، ثابت بودن جریانات دریایی، دما و درجه حرارت آب دریا و تکثیر و رهاسازی بچه ماهیان تولید شده توسط مرکز شهید رجایی و شرکت‌های تعاونی پره به رودخانه‌ها و دریا در سال‌های گذشته را از دلایل افزایش صید بیان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

367353