رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

ظرفیت دومین مرکز پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ظرفیت دومین مرکز پذیرش بیماران کرونایی این شهرستان ( بیمارستان امیر کبیر) با توجه به افزایش شمار مبتلایان تنها پس از ۲ روز، تکمیل شد.
تصویر ظرفیت دومین مرکز پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سید محمد جمالیان روز پنجشنبه افزود: با توجه به افزایش مبتلایان و میزان بستری ها پس از تعطیلات نوروزی، کلانشهر اراک و استان مرکزی با یک بحران جدی مواجه است که باید تدابیر ویژه ای در این راستا از سوی مسئولان اندیشیده شود.

وی گفت: اکنون دانشگاه علوم پزشکی اراک در مقابله و کنترل بیماری دست تنها است و ورودی و خروجی بیماران به هیچ وجه همخوانی ندارد که می طلبد ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها همچون گذشته پای کار بیایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: با تکمیل ۲ بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی در اراک، اکنون باید از ظرفیت بیمارستان خوانساری و سپس ولیعصر( عج) بهره‌گیری کرد.
جمالیان اظهار داشت: ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی نیز برای پذیرش بیماران کرونایی محدود است و با ادامه این روند احتمال استقرار بیمارستان صحرایی با توجه به شرایط بحرانی پیش رو دور از ذهن نیست.

وی یادآور شد: از مردم انتظار می‌رود در این برهه زمانی ویژه تعامل و همکاری لازم را داشته باشند و در منزل بمانند و از حضور در میهمانی‌ها و مراکز تجمع به شدت بپرهیزند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر ویژه قرار دهند تا بتوان این وضعیت بیماری را کنترل کرد.

۶۲۳ بیمار جدید کرونایی شبانه روز اخیر بر اساس آخرین یافته های آزمایشگاهی در استان مرکزی شناسایی شدند که چنین سرعت انتشاری بی‌سابقه بوده و وضعیت کنونی استان نگران کننده است.

۸۵ نفر موارد جدید شناسایی شده کرونا با تظاهرات بالینی شدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و مراقبت‌های لازم برای آنان انجام می‌شود و ۵۳۸ نفر نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده‌اند و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه بمانند.

با احتساب ۶۲۳ مورد ابتلای جدید، شمار مبتلایان کرونا در این استان تاکنون به ۴۲ هزار و ۵۱۵ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: چهار نفر از شهروندان این استان نیز در شبانه روز اخیر جانشان را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند و شمار فوتی‌های کرونایی این استان به یک هزار و ۵۳۲ نفر رسید.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

281044

مطالب مرتبط