معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

تاکنون ۴ محموله خارجی از واکسن کرونا وارد استان مرکزی شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تاکنون ۴ محموله خارجی از واکسن کرونا وارد استان مرکزی شده و بر اساس اولویت، پنج هزار نفر از گروه های حساس واکسینه شده‌اند.

تصویر تاکنون ۴ محموله خارجی از واکسن کرونا وارد استان مرکزی شده است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، دکتر علی علیمحمدی روز چهارشنبه افزود: تزریق واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک همزمان با سراسر کشور از اواسط بهمن سال گذشته آغاز شده و تاکنون چهار مرحله واکسن از کشور روسیه (اسپوتنیک وی)، ۲ محموله از کشور چین(سینوفارم) و یک محموله نیز از کشور هند(بهارات) وارد و به افراد گروه هدف تزریق شداست.

وی اظهار داشت: خوشبختانه تا این لحظه در هیچ یک از افرادی که این واکسن‌ها را دریافت کرده‌اند، عارضه جدی گزارش نشده است.
وی تاکید کرد: طبق برنامه‌ای که وزارت بهداشت اعلام کرده، بخش عمده‌ای از همکاران بهداشت و درمان که در معرض مستقیم ویروس هستند واکسینه شده‌اند.

دکتر علیمحمدی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم تا هفته آینده نیز یک محموله دیگر از کشور سوئد (آستارازنکا) به کشور و استان مرکزی تحویل داده شود که بخش باقیمانده از پرسنل بهداشت و درمان را واکسینه کنیم.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: طبق تعهدی که وزارت بهداشت داشته، برای سالمندانی که تحت پوشش مراکز بهزیستی هستند، ۲۷۰ نفر و ۱۵۰ نفر از بیماران خاص دیالیزی و تعدادی از جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد، بیش از ۵۰۰ نفر از مبتلایان به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند، تاکنون در استان واکسینه شده اند.

وی افزود: به ۳۰۰ عضو سازمان نظام پزشکی که بالای ۵۰ سال سن دارند و ۴۸۵ نفر از پاکبانان نیز در کنار سایرین واکسن کرونا تزریق شده است.


وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود واکسیناسیون عمومی از اواخر خرداد سالجاری، آغاز شود، گفت: با توجه به اوج گیری و ادامه دار بودن پیک چهارم و افزایش شدید تعداد مبتلایان و بستری و فوتی‌ها، به مردم توصیه کرد تا واکسیناسیون عمومی، همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر علیمحمدی بیان کرد: زدن ماسک، شست و شوی مرتب دست ها و رعایت فاصله دو متری همچنان بهترین روش برای مدیریت و کنترل کرونا است، منتهی به شرطی که هر سه این موارد با هم و همزمان انجام شود.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به هیچ وجه به شایعات و اخبار جعلی مبنی بر فروش واکسن‌های کرونا توجه نکنند، چراکه با توجه به اینکه تمام واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت در سامانه ثبت و سپس عرضه و تزریق می‌شوند، این نوع تبلیغات بیشتر چیزی شبیه به کلاهبرداری و سودجویی دلالان است.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

282331

مطالب مرتبط