مدیرکل راهداری استان مرکزی:

استان مرکزی در تعطیلات نوروزی رتبه سوم تردد جاده ای کشور را کسب کرده

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: داده‌های ثبت شده در سامانه بیانگر آن است که این استان در تعطیلات نوروزی امسال رتبه سوم تردد جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.
تصویر استان مرکزی در تعطیلات نوروزی رتبه سوم تردد جاده ای کشور را کسب کرده

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، علی زندی فر روز شنبه افزود: پنج میلیون و ۹۵۸ هزار و ۶۶ تردد در ورودی ها و خروجی های این استان از ۲۵ اسفند ماه پارسال تا ۱۳ فروردین ماه جاری در جاده ها ثبت شده است.

وی ادامه داد: استان تهران با ورود و خروج ۱۲ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۴۷۵ دستگاه وسیله نقلیه رتبه نخست و البرز با ۱۰ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۸۵۵ تردد رتبه دوم تردد نوروزی امسال را داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۵۳۰ هزار و ۴۱۸ دستگاه وسیله نقلیه روز طبیعت در سطح جاده‌های این استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶ و ۲ دهم برابر افزایش دارد.

زندی‌فر یادآور شد: تردد جاده‌ای ثبت شده استان مرکزی در سیزدهم فروردین پارسال با توجه به محدودیت‌ تردد وسایل نقلیه ۸۵ هزار و ۱۲۷ دستگاه وسیله نقلیه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۳۹۷ دستگاه وسیله نقلیه با احتساب تردد وسایل نقلیه درون استانی، از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه امسال در جاده‌های استان مرکزی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۶۹ دستگاه وسیله نقلیه در این مدت به این استان وارد شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۱ درصد افزایش یافته‌ است.

زندی فر افزود: ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۳۸۸ دستگاه وسیله نقلیه نیز در این مدت به استان مرکزی وارد شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۵ درصد رشد دارد.

وی گفت: ۱۳ درصد از تردد جاده‌ای استان مرکزی در تعطیلات نوروزی امسال متعلق به وسایل نقلیه سنگینبود که این شاخص نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: ۸۰ هزار و ۵۸۰ دستگاه اتوبوس در این مدت در جاده‌های استان تردد کردند کهدر این زمینه نیز نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۱۶ درصدی مشاهده می‌شود.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

279765