رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خبر داد؛

ثبت نام 2005 نفر برای انتخابات شوراهای شهر در آذربایجان غربی

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد از افرادی که ثبت نام کرده اند سابقه حضور در شوراها را دارندگفت: ۲ هزار و پنج نفر برای انتخابات شورای شهر دراستان ثبت نام کرده‌اند و از مجموع ۲۰۰۵ نفر افراد ثبت نامی تعداد یک هزار و ۷۹۶ نفر مرد و ۲۰۹ نفر زن هستند .
تصویر ثبت نام 2005 نفر برای انتخابات شوراهای شهر در آذربایجان غربی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، علی زنجانی در نشست خبری با اصحاب رسانه از ثبت‌نام 2 هزار و پنج نفر در ششمین دوره انتخابات شورای شهر در استان خبر داد و گفت: از مجموع 2005 نفر افراد ثبت نامی تعداد یک هزار و ۷۹۶ نفر مرد و ۲۰۹ نفر زن هستند و از بین ثبت نامی‌ها، ۱۹۵۴نفر ثبت نام قطعی و مابقی به دلیل نواقص در مدارک ثبت این افراد قطعی نشده است.

وی تصریح کرد: هیئت نظارت شهرستان‌ها از ۲۲فروردین امسال تا ۷ اردیبهشت 1400 به پرونده‌های ثبت‌نامی رسیدگی خواهند کرد و ۲۲ اردیبهشت 1400 زمان اعلام نتیجه قطعی افراد می‌باشد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد از افرادی که ثبت نام کرده اند سابقه حضور در شوراها را دارند، یاد آور شد: از افراد ثبت نام کننده یک هزار و ۲۲۲ شیعه و ۷۸۲ نفر از اهل تسنن و یک نفر از اقلیت‌های دینی هستند.

زنجانی با اشاره به مدرک تحصیلی ثبت‌نام کنندگان اعلام کرد: از نظر مدرک تحصیلی ۲۹ نفر زیر دیپلم، ۶۵نفر دیپلم، ۱۰۲نفر کاردانی، یک هزار و 60 نفر لیسانس ، ۶۲۲نفر کارشناسی ارشد، ۶۲نفر دکترا و ۲۴ نفرنیز تحصیلات حوزوی دارند.

وی با بیان اینکه تایید صلاحیت افراد ثبت نام کننده تحت تاثیر هیچ گرایش حزب و گروه نمی‌باشد و بر حسب قانون انتخاب فرد اصلح انجام خواهد شد و هیات‌های نظارت اگر از این قضیه عدول کند برخورد جدی خواهد شد عنوان کرد: اجرای قانون خط قرمز و فصل والخطاب در تایید صلاحیت‌ها است، هدف حضور پرشور مردم درانتخابات و روی کار آمدن افراد انقلابی و خدمت گذار برای سکان داری شورای اسلامی شهر است.

این مقام مسوول تاکید کرد: شورای شهر مسوول تعیین شهردار است باید افرادی وارد شورای شهر شوند که در آینده شهر به مشکل برنخورد و تایید صلاحیت افراد بایستی به طور دقیق بررسی و صلاحیت فرد تعیین شود.

زنجانی بیان کرد: مراجع استعلام صلاحیت افراد با اضافه شدن سازمان اطلاعات سپاه به پنج مرجع افزایش یافت و صلاحیت افراد ثبت نامی از سوی دادگستری، نیروی انتظامی، ثبت احوال، اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، اعلام و در اختیار هییت های اجرایی و نظارت گذاشته می‌شود.

رقیه وکیلی_أذربایجان غربی

انتهای پیام/

279572