غفاری:

تعیین نیاز‌های جامعه بر عهده وزارت علوم نیست

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تعیین نیاز‌های جامعه بر عهده وزارت علوم نیست، چرا که این وزارتخانه آموزش و مهارت را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص عدم ارتباط برخی رشته‌های دانشگاهی با نیاز‌های جامعه، اظهار کرد: نبود تناسب میان رشته‌های دانشگاهی با نیاز‌های جامعه یکی از مهم‌ترین بحث‌های امروزه دانشگاه هاست.

او افزود: امروزه یکی از نکات اصلی و کلیدی ما این است که دانشگاه‌ها باید ماموریت گرا باشند، به این معنا که باید تناسب میان رشته‌ها و نیاز‌های جامعه مدنظر قرار گیرد.

غفاری تصریح کرد: تعیین نیازهای جامعه صرفا بر عهده وزارت علوم نیست، چرا که وزارت علوم آموزش و مهارت را برای دانشجویان فراهم می‌کند. مجموعه‌های مختلف باید نیاز‌های خود را اعلام کرده و نوع آموزش‌های مورد نیاز را مشخص کنند تا وزارت علوم خود را با شرایط وفق دهد.

او با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید ماموریت گرا باشند و نسبت به شرایط محیطی خود حساسیت لازم را داشته باشند، گفت: بر مبنای برنامه راهبردی و ماموریتی که دانشگاه‌ها برای خود جهت رفع نیاز‌های جامعه تعریف کرده اند باید آموزش و پژوهش‌های دانشگاهی را فراهم کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

268129