سخنگوی وزارت علوم:

حذف رشته‌های علوم پایه صحت ندارد

سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حذف رشته‌های علوم پایه را رد کرد و ابراز داشت: آنچه در قالب ساماندهی آموزش عالی درحال انجام است شامل حذف همه رشته‌هایی می‌شود که بین داوطلبان متقاضی ندارد.
تصویر حذف رشته‌های علوم پایه صحت ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی شمسی پور در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: حذف رشته‌های علوم پایه صحت ندارد. آنچه در قالب ساماندهی آموزش عالی درحال انجام است، شامل حذف همه رشته‌هایی است که بین داوطلبان متقاضی ندارد.

سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: موضوع برعکس است. وزارت علوم جهت ترغیب داوطلبان به تحصیل درعلوم پایه، بورس دانش را طراحی و اجرا کرده و به دانشجویان آن رشته‌ها شهریه می‌پردازد.

هدف از اعطای بورس دانش که امسال توسط سازمان امور دانشجویان به هزار داوطلب برتر آزمون سراسری اعطا شد، تشویق و هدایت استعدادهای برتر نظام آموزش و پرورش کشور برای ورود به رشته های دارای اولویت (بر اساس اسناد فرادستی) در حوزه های علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، سلامت و هنر است. دانشجوی بورسیه در حین تحصیل از تسهیلات استفاده می‌کند و در مقاطع بعدی در صورت حفظ شایستگی لازم، در اولویت دریافت بورس خواهد بود.

منبع: موج

561476