آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد از فردا

ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فردا یکشنبه ۱۹ شهریور آغاز می‌شود.
تصویر آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد از فردا

به گزارش سایت خبری پرسون، نتایج آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته (یکشنبه ۱۲ شهریور) از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته‌اند، توجه داشته باشند که منحصراً می‌تواند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند.

پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی لازم است با توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت‌نام، از فردا یکشنبه ۱۹ شهریور به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند.

تعداد ۴۷۰ هزار و ۵۲۸ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی به رقابت پرداختند.

داوطلبان زن آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، ۲۵۵ هزار نفر بودند که ۵۴ درصد کل داوطلبان را تشکیل می‌دادند. مردان نیز با ۲۱۶ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

در مجموع ۳۵۵ هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۲ مجاز به انتخاب رشته شدند.

منبع: ایسنا

509751