دیپلمات ارشد سابق ایران در گفتگو با پرسون تاکید کرد:

عزم آمریکا برای ادامه حضور در منطقه/ دور جدید عملیات تروریستی و نظامی در عراق

به ادعای آمریکایی‌ها و به ادعای ناتو نیروهای آمریکایی برای مبارزه با داعش در عراق هستند. بنابراین باید عملیات نظامی و تروریستی در عراق شدت پیدا کند که توجیهی برای ادامه بقای نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو باشد.

رضا میرابیان دیپلمات ارشد سابق ایران در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص دیدار شمخانی با فواد حسین گفت: در چند ماه اخیر گزارش‌های مکرری وجود داشت مبنی بر این‌که نیروهای آمریکایی داعشی‌هایی که بازداشت شده بودند و زیر نظر آمریکایی‌ها در خاک سوریه در زندان بودند را در ماه‌های اخیر آزاد کرده‌اند.

میرابیان ادامه داد: همزمان با این آزادسازی‌ها شاهد روند رو به گسترش عملیات نظامی در خاک عراق بودیم. استان الانبار، استان کرکوک و استان صلاح الدین در شمال و غرب بغداد و آخرین مورد نیز عملیات انتحاری بود که در بغداد منجر به کشتار زیادی شد.

وی تصریح کرد: گسترش عملیات نظامی در عراق نشان می‌دهد که دور جدیدی از گسترش تروریست و استفاده ابزاری از نیروهای داعش برای تحت فشار قرار دادن دولت عراق برای پذیرش حضور نیروهای آمریکایی در عراق آغاز شده است.

گسترش عملیات نظامی در عراق نشان می‌دهد که دور جدیدی از گسترش تروریست و استفاده ابزاری از نیروهای داعش برای تحت فشار قرار دادن دولت عراق برای پذیرش حضور نیروهای آمریکایی در عراق آغاز شده است

دیپلمات ارشد سابق ایران افزود: به ادعای آمریکایی‌ها و به ادعای ناتو نیروهای آمریکایی برای مبارزه با داعش در عراق هستند. بنابراین باید این عملیات نظامی و تروریستی شدت پیدا کند که توجیهی برای ادامه بقای نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو باشد.

میرابیان خاطر نشان کرد: براساس آخرین گزارش‌ها نیروهای ناتو در خواست کرده بودند که نیروهای فعلی خود را که حدود ۴۰۰ نفر هستند به 4 هزار نفر در عراق برسانند که دولت عراق هنوز تصمیم قطعی در این خصوص نگرفته است چرا که نیاز به مصوبه مجلس ملی عراق است.

وی همچنین تشریح کرد: متأسفانه نیروهایی که در خاک عراق و سوریه در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی هستند به بهانه این‌که در عملیات اربیل و زدن پایگاه آمریکایی در اربیل دست داشتند، مورد هدف نیروهای آمریکایی قرار می‌گیرند در حالی‌که سفیر ما در بغداد رسماً اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در هیچ یک از عملیات انجام شده در منطقه سبز بغداد یا پایگاه‌های آمریکایی که آنجا هستند، نقشی نداشته است و با تمام این عملیات‌ها مخالف است.

رضا میرابیان در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان امنیت در عراق است و از دولت عراق حمایت و پشتیبانی میکند و خواهان اجرایی شدن مصوبه عراق برای خروج نیروهای آمریکایی می‌باشد.

246301

مطالب مرتبط