واشنگتن: «داعش خراسان» در حمله به مسکو دست داشته است

یک مقام آمریکایی گفته واشنگتن به اطلاعاتی دست یافته که دست داشتن «داعش خراسان» در حمله به سالن کنسرت در مرکز خریدی در حومه مسکو را تایید می‌کند، اما سخنگوی کمیته تحقیقات روسیه در این باره اعلام کرده، صحبت از سرنوشت و هویت عاملان حمله «هنوز زود است».
تصویر واشنگتن: «داعش خراسان» در حمله به مسکو دست داشته است

به گزارش سایت خبری پرسون، یک مقام آمریکایی گفته واشنگتن به اطلاعاتی دست یافته که دست داشتن «داعش خراسان» در حمله به سالن کنسرت در مرکز خریدی در حومه مسکو را تایید می‌کند، اما سخنگوی کمیته تحقیقات روسیه در این باره اعلام کرده، صحبت از سرنوشت و هویت عاملان حمله «هنوز زود است». سفارت ایالات متحده آمریکا در روسیه دو هفته پیش به شهروندان خود هشدار داد که «افراطی‌ها برای حمله‌ای قریب‌الوقوع علیه تجمعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.»

سفارت ایالات متحده آمریکا در روسیه دو هفته پیش به شهروندان خود هشدار داد که «افراطی‌ها برای حمله‌ای قریب‌الوقوع علیه تجمعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.»

به دنبال این حادثه شامگاه جمعه، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «در اوایل ماه جاری، دولت آمریکا اطلاعاتی در مورد یک حمله تروریستی برنامه‌ریزی شده در مسکو داشت که هدفش بالقوه تجمعات بزرگ از جمله کنسرت‌ها است و واشنگتن این اطلاعات را با مقامات روسی به اشتراک گذاشت.»

با وجود این، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اظهارات گفت: «اگر ایالات متحده اطلاعات موثقی در این زمینه داشته باشد یا به دست آورد، باید فوراً آن را به طرف روسی منتقل کند.»

رسانه‌های روسی به نقل از سخنگوی کمیته تحقیقات در مسکو اعلام کردند، زود است درباره سرنوشت مهاجمانی که بیش از شصت نفر را در کنسرت نزدیک مسکو کشتند، صحبت کنیم. در حالی که تحقیقات تیم‌های امنیتی در این باره ادامه دارد.

به گزارش رسانه‌های روسی، الکساندر بورتنیکوف، رئیس سازمان امنیت فدرال در گزارشی به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور، کشته شدن 62 نفر و مجروح شدن حدود 146 نفر را تایید کرد.

بر اساس گزارش‌ها، مهاجمان پس از حمله به طبقه همکف مرکز تجاری، با سلاح‌های خودکار تیراندازی کردند، در حالی یک بمب دستی یا مواد آتش‌زا به سوی سالن موسیقی پرتاب کردند.

به گزارش رسانه‌های روسیه، ماموران امنیتی یکی از مظنونان این حمله را دستگیر کردند.

گروه «داعش» مسئولیت حمله به یک سالن کنسرت در مرکز خرید «کروکوس سیتی هال» در حومه مسکو را بر عهده گرفت و با انتشار بیانیه‌ای در یک کانال تلگرامی وابسته به خود مدعی شد که عاملان حمله «به سلامت به پایگاه‌های خود عقب‌نشینی کردند.»

منبع: انتخاب

624650