همزمان با دهه فجرصورت گرفت؛

افزایش کیفیت آموزش مهارتی در زندان ها

جلسه شورای راهبردی مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندانیان باحضور مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای استان، اداره کل اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی برگزارشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، مدیرکل زندانهای استان مرکزی با بیان اینکه نقش آموزش های مهارتی در تربیت نیروی کارآمد و کاهش آسیب های اجتماعی کم رنگ نیست، گفت: یکی از هدف هایی که این اداره کل دنبال می کند تربیت و پرورش افرادی است که پس از آزادی بتوانند به راحتی جذب بازار کار شوند.

علی اسلام خواه افزود: این امر بدست توانمند مربیان مجرب اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان محقق می شود که خوشبختانه به جد می توان گفت آموزش های فنی و حرفه ای در بین دستگاههای متولی مهارت آموزی در تمامی عرصه های مهارتی با این اداره کل همکاری گسترده ای داشته است و این انتظار را داریم که همچون گذشته با همکاری و نیازسنجی آموزشی و مشاوره و هدایت شغلی مشاغلی معرفی شود که زندانیان پس از ورود به آغوش جامعه بتوانند بواسطه آن شغلی را برای خود بوجود آورند.
مدیرکل زندان های استان مرکزی اظهارداشت: خانواده های زندانیان نیز از اقشار آسیب پذیر جامعه بشمار می روند که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه این نشست مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیان اینکه قبل از انجام هرگونه اقدام باید داشته ها، امکانات و ظرفیت های خود را بررسی کرد، ابراز کرد: زمانی که این مسئله مدنظر قرار گرفته شود منجر به ارایه آموزش های مهارتی اشتغال محور می شود.

منصور جلیلوند اظهارداشت: هدف داشتن، ارایه برنامه های مدون، شناسایی جامعه هدف و بازار کار، تنوع در دوره های مهارتی در هر مکان همواره باید مدنظرگرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تایید این موضوع که یکی از اقشار آسیب پذیرجامعه زندانیان و خانواده های ایشان هستند، بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت ها و تجهیزات آموزشی خوبی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی وجود دارد که جهت توانمند سازی و بهره مندی این قشر از جامعه بتوان گام برداشت.

وی در سخنان پایانی خود تاکید کرد: ادامه این نشست ها، همفکری و همکاری های هدفمند، جهت ارایه آموزش های اشتغال محور بی تاثیر نخواهد بود.

231050

مطالب مرتبط