از ابتدای سالجاری تاکنون؛

مسمومیت 92 کردستانی به علت استنشاق گاز مونوکسیدکربن/ فوت 4 مسموم در استان

مدیراورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از اول سالجاری تاکنون بیش از ۹۲ نفر در این استان با گازمونوکسیدکربن دچار مسمومیت شده‌اند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، رضا پیرا، مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: آخرین آمارهای مسمومیت بر اثر گاز مونوکسیدکربن از ابتدای سالجاری تاکنون در استان کردستان 92 نفر می باشد.

مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متاسفانه از 92 مصدوم متاسفانه 4 نفر از آنان به علت مسمومیت شدید فوت شده اند.

پیرا با اعلام اینکه 3 نفر از فوت شدن اهل شهرستان بیجار و یک نفر دیگر اهل شهرستان مریوان می باشند، تاکید کرد: در سطح سقز به علت سرمای بالایی که در فصول سرد سال دارد، میزان مسمومیت به علت گاز مونوکسیدکرین نسبت به دیگر شهرستانها بالاست و امسال از 92 مسموم 31 نفر متعلف به این شهرستان بوده است.

مدیر اورژانس پیش‌ بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به علام مسمومیت به علت گاز مونوکسید کرین اشاره کرد و بیان داشت: سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، خستگی، کاهش دید و خواب‌آلودگی شدید از علام بارز و شایع مسمومیت به علت گاز مونوکسید کرین است.

پیرا در پایان سخنان خود افزود: در صورت هرگونه مشاهدده مسمومیت بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکرین سریعا مسموم را در معرض هوای تازه قرار دهید و با اورژانس تماس بگیرید.

آیین مهر ـ استان کردستان

230149