مدیرکل بیمه سلامت کردستان عنوان کرد:

اجرای طرح پزشک خانواده در کردستان/ بهره مندی ۳۰۰ هزار نفر از بیمه سلامت در استان

مدیرکل بیمه سلامت کردستان از اجرای طرح پزشک خانواده برای خانواده‌های دارای دفترچه رایگان بیمه سلامت در مناطق شهری استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، انور اسماعیلی؛ مدیرکل بیمه سلامت کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح امسال برای نخستین‌بار در کشور بصورت آزمایشی در چهار استان کردستان، کرمان، یزد و کهکیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان ادامه داد: براین اساس خانواده‌های شهری دارای دفترچه بیمه رایگان از طرح پزشک خانواده بهره مند می‌شوند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هم ‌اکنون ۳۰۰ هزار نفر در استان کردستان از بیمه رایگان سلامت یا همان بیمه همگانی برخوردارند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان عنوان داشت: در طرح پزشک خانواده هر 3 هزار نفر تحت نظر یک پزشک عمومی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه پزشکان خاضر در این طرح دوره های آموزشی لازم را خواهند دید، بیان کرد: افراد می‌ توانند از پزشک خانواده خدماتی شامل پیشگیری، اقدامات درمانی سرپایی، تجویزداروهای لازم، آزمایش‌های تشخیصی، ارجاع به متخصص دریافت کنند.

اسماعیلی در پایان سخنان خود اظهار کرد: هم ‌اکنون اجرای این طرح در استان در مرحله ثبت ‌نام پزشکان و جمع‌آوری اطلاعات آنان قرار دارد و براساس برنامه زمان بندی در ماه جاری اجرای آن کلید می‌خورد.

عباسعلی ـ استان کردستان

229189