امام جمعه موقت سنندج:

نبود یک برنامه ریزی مدون و بلندمدت از مشکلات کردستان است

امام جمعه موقت سنندج گفت: یکی از مشکلات استان کردستان، نبود یک برنامه ریزی مدون و بلندمدت از سوی مدیران است، بیشتر مدیران با تدوین برنامه های کوتاه مدت به دنبال مُسکنی برای این وضعیت هستند که این رویه ای کاملا نادرست است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، ماموستا محمدامین راستی؛ امام جمعه موقت سنندج ظهر امروز در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی و بازاریان سنندج اظهار کرد: بیماری کرونا تاثیرات بسیاری مهم و منفی بر کشور به ویژه بر استان کردستان گذاشته است و همه ما به عینه شاهد این تاثیرات هستیم.

امام جمعه موقت سنندج تاکید کرد: از سوی دیگر این اپیدمی باعث شد که منبع درآمدی بسیاری از خانواده ها به خصوص بازاریان عملا از بین برود که این امر خود ناهنجاری هایی به دنبال داشته است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه دولت باید آسیب دیدگان واقعی کرونا را در کشور و استان کردستان شناسایی کند، بیان داشت: برخی از افراد بر اثر طولانی شدن کرونا شغل خود را از دست داده اند و عملا اکنون به عنوان بیکار در جامعه شناخته می شوند.


بیشتر بخوانید؛

ضرورت شناسایی ماموستایان نخبه استان کردستان

کردستان در راس هرم بیکاری کشور/ بی برنامه گی؛ بیماری مزمن استان


ماموستا راستی با انتقاد از جایگاه نامناسبت کردستان در بحث بیکاری، بیان کرد: دیروز در آمارهای بانک مرکزی در بحث بیکاری، کردستان رتبه پنجم کشور را در اختیار داشت که این جایگاه به هیچ وجه در شان مردم این استان نیست.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل های بسیار مطلوبی برای جهش این استان در حوزه اقتصاد وجود دارد، تاکید کرد: متاسفانه یکی از مشکلات استان کردستان، نبود یک برنامه ریزی مدون و بلندمدت از سوی مدیران است، بیشتر مدیران با تدوین برنامه های کوتاه مدت به دنبال مُسکنی برای این وضعیت هستند که این رویه ای کاملا نادرست است.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تا زمانی که نتوانتم از استعدادها و ظرفیت های کردستان در بحث اقتصاد، کشاورزی و... استفاده کنیم، بی شک وضعیت بیکاری و تورم در این استان کماکان مصیبت بار است.

ماموستا راستی در پایان سخنان خود گفت: از مدیران و مسئولان ارشد استان درخواست داریم که برای برون رفت کردستان از این وضعیت نامناسب اقتصادی و بیکاری وارد میدان عمل به معنای واقعی شوند.

شفیعی ـ استان کردستان

228257